بزرگترین اجتماع مادران عاشورایی و شیرخوارگان حسینی امروز جمعه مصادف با چهارم محرم به پاسداشت مقام کوچکترین شهید کربلا در مصلای تهران همزمان با سراسر کشور رقم خورد.
کد خبر: ۶۵۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 14 September 2018

 این همایش از نخستین ساعات امروز با حضور پرشور مادران و فرزندانی که دل در گرو عشق به اهل بیت (ع) و عزم در مسیر اسلام و ائمه دارند، آغاز شد، مادران به عشق کودک6 ماهه امام حسین (ع) لباس سبز و سفید بر تن فرزندان کرده و بر پیشانی آنها سربند یا علی اصغر (ع) زدند.
همایش شیرخوارگان حسینی که امروزه به اجتماعی بین المللی مبدل شده به روال سال های گذشته با شکوهی بیشتر برگزار شد تا باز هم فرزندان به عشق امام حسین (ع) و همراه با فریاد یا حسین (ع) بر سردست ها بلند و در ارادت به ساحت ائمه بیمه شوند.
تواشیح و مدیحه خوانی نوجوانان، شعرخوانی شعرا، فرزندان شهدا و مرثیه خوانی از برنامه های این همایش حسینی در چهارمین روز محرم بود.

**با همسران و فرزندانتان دوست باشید
امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران این همایش گفت: انسان دارای مقام سیادت و مدیریت است و مقام مسئولیت خانواده را مردان عهده دارند که باید در برابر خانواده خویش پاسخگو باشند و از تمام توان و ظرفیت علمی، اخلاقی، مدیریتی و اقتصادی خود برای استحکام و اعتلای خانواده بهره بگیرند.
حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد افزود: مسئولیت مشترک زن و شوهر آن است که راه را برای تربیت و تعالی خانواده خود هموار کنند، مردان مسئولیت خانواده و زنان مسئولیت خانه خویش را بر عهده دارند، زنان باید خانه خود را آنگونه که مورد رضای خداوند است سامان دهند.
وی گفت: زنان جامعه ما باید خانه را آنگونه که مورد انتظار رهبری است، خانه انقلابی آراسته به نور تقوا و نورانی به کالاهای ایرانی و استقامت و صرفه جویی بسازند، امروز شرایط اقتصادی کشور اقتضا می کند مادران و خواهران ما از هر اسرافی دوری کرده و با صرفه جویی و مدیریت صحیح، نظام خانواده را در راه استحکام نظام سامان دهند. 
ابوترابی فرد افزود: مدیریت خانه به دست زنان سپرده شده و خانه مهد تربیت انسان است، جامعه انسانی در سایه استحکام نظام خانواده و اصلاح آن و در پرتو آموزه های علمی و روحانی به تعالی می رسد.
وی گفت: خانه راه تعالی خانواده و جامعه است باید به این نهاد توجه ویژه ای داشت، زنان باید خانه را در سایه محبت و عشق و علاقه به یک مدرسه انسان ساز تبدیل کنند و مادران ما از این توانایی برخوردارند که خانه خود را خانه محبت نموده و در سایه این محبت و علاقه راه را برای استحکام آن فراهم نمایند.
ابوترابی فرد ادامه داد: این محبت ثمره تربیت دینی و اسلامی است، یک زن وفادار و همسر شایسته از تمام توان و ظرفیت خود برای آراستگی خانه به محبت و عشق و دوستی استفاده می کند.
وی خطاب به زنان گفت: نسبت به همسران و فرزندان ابراز علاقه و دوستی بنمایید تا خانه شما از شر شیاطین در امان باشد، به خانه نورانی به عقل، در تراز قرآنی دست می یابید و انسان در سایه حیات عقلانی به سعادت می رسد باید در خانه شما عقل حاکم باشد نه هوا و هوس و شهوات و امیال و خشم. 
ابوترابی فرد گفت: هر قدر می توانید به ظرفیت عقلانی و اندیشه و تفکر خود بیفزایید، معضلات و مشکلات را بررسی و تحلیل بنمایید، بیندیشید و مشورت کنید و در سایه خرد و عقل و اندیشه و تفکر با قلبی آراسته به مودت و محبت و دوستی حرکت کنید.
وی دیگر عامل استحکام خانواده را حیات علمی دانست و افزود: مادران هر سخنی می گویند باید مبتنی بر دانش و علم باشد، از یک زن مسلمان آراسته به حجاب انتظار می رود که از زبان او سخنی که پشتوانه علمی ندارد شنیده نشود و برای عالم بودن نیازمند مطالعه اید. 
وی افزود: مطالعه شما راه را برای مطالعه همسر و فرزندان همواره می کند، خانه زنان اهل مطالعه خانه علم و معرفت و مدرسه و دانشگاه می شود.
ابوترابی فرد گفت: تلاش کنید دانش همسر خوب بودن و مادر خوب بودن را فرا بگیرید، قدم های شما مسجد و جبهه دفاع از حق و دفاع مقدس می سازد، مدافعان حرم تربیت یافتگان در خانه شما هستند، خانه شماست که انسان سالم تربیت کرده و راه را برای اصلاح جامعه هموار می کند. 
وی افزود: باید در خانه این الفت و دوستی و محبت استحکام یابد تا فرزندان شما دوست شما باشند 
اگر همسر و فرزندان دوستان صمیمی شما نباشند در معرض آسیب قرار می گیرند، جوانان باید با مادران دوست صمیمی باشند و مادران هم باید به یک دوست باصلاحیت و شایسته برای همسر و فرزند و پدر و مادر و پدر و مادر همسر تبدیل شوند، چنین خانه ای که محل سکون و آرامش باشد انتظار اسلام و قرآن است.

**اجتماع شیرخوارگان همایش مراقبت از فرزندان است
حاجی عبدالباقی پژوهشگر معارف اسلامی و کارشناس حوزه قرآن نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: در قرآن سوره آل عمران جریانی با عنوان هدیه دادن فرزند برای خداوند به ما معرفی شده که هم به مادران این آیین و هم به فرهنگ ما اذعان دارد. 
وی افزود: لباس سبز و سفید پوشاندن بر فرزندانمان با پیام «کودکان ما فدای علی اصغر (ع)»، نیز یک نوع بخشش است، اگر زمانی که فرزند در درون مادر در حال پرورش است او را به راه معصومین و خدا هدیه کنیم برای خودش هم برکاتی می آورد.
حاجی عبدالباقی گفت: مانوری که امروز توسط مادران در اینجا به نمایش در می آید یک نوع مراقبت است، مراقبت از فرزندان، مادری که دنیا را موقت و مزرعه آخرت می بیند این بینش را در تربیت فرزندش لحاظ می کند.
وی با تاکید بر ورود زنان به امر به معروف و نهی از منکر گفت: بانوان از جهاد معافند اما از امر به معروف و نهی از منکر معاف نشده اند و ممکن است حتی در این راه به شهادت برسد.
این پژوهشگر معارف اسلامی خاطرنشان کرد: این فرهنگ را در خود بپرورانیم و فرزندانمان را هم بر حذر نداریم، چرا که اگر این امر کاملا تحقق یافته بود امروز شاهد اشاعه انواع شایعات، دروغ و تهمت و افترا در فضای مجازی نبودیم.
برپایی نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های مراسم شیرخوارگان حسینی سال‌های گذشته با نام «قاب ارادت» و نمایشگاهی از آثار برگزیده مسابقه عکس «من و دوست اربعینی‌ام» در حاشیه همایش شیرخوارگان در کنار استقرار نیرو‌های اورژانس و آتش نشانی و اتاق مادر و کودک از برنامه های جنبی همایش امسال بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار