ارومیه – مدیرپایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۵۶ هزار و ۱۰۲ مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند.
کد خبر: ۶۵۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 15 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رحیم غلامیان  با بیان اینکه از این تعداد مسافر ۴۳ درصد ایرانی و ۵۷ درصد خارجی بودند اظهار داشت: این میزان تردد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال شش درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این مسافران با دو هزار و شش دستگاه اتوبوس از این مرز تردد کرده اند افزود: این تعداد نیز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد دارد.

غلامیان با بیان اینکه پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر پایانه صادراتی است گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۸۶۰ دستگاه کامیون صادراتی از مرز تمرچین تردد کرده است که ۴۹ درصد رشد دارد.

غلامیان تعداد تردد خودورهای ترانزیتی از این مرز را شش هزار دستگاه برشمرد و عنوان کرد: این میزان تردد امسال ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد.

وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت و ساز در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر گفت: امسال جهت تکمیل عملیات عمرانی در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

غلامیان محوطه سازی زون چهار، ساخت کریدور مسافری و دیوار نهایی ترانزیت مسافری را از اقدامات عمرانی در پایانه مرزی عنوان و خاطرنشان کرد: تسهیل تردد از پایانه مرزی تمرچین و ارتقای کیفیت خدمات از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

پایانه مرزی تمرچین پیرانشهردر جنوب آذربایجان غربی یکی از پنج پایانه مرزی استان بوده که با کشور عراق مرز مشترک دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار