کد خبر: ۶۵۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 15 September 2018

ائمه جماعات سراسر کشور در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی امروز چهارم محرم‌الحرام با تأکید بر ضرروت تبیین پیام های عاشورایی برای مردم از سوی روحانیون و خطبا در ادامه حمله موشکی سپاه به مقر حزب دموکرات را نشان از قدرت نظامی و اقتدار کشور دانستند.

دولت در قیمت‌گذاری‌ها تسریع کند و نظارت داشته باشد

به گزارش ایسنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی»، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تسریع دولت در قیمت‌گذاری کالاهای اساسی و نظارت بر قیمت‌ها را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا جریان تقوا و در مقابل بی‌تقوایی و جریان ایمان در برابر کفر، نفاق و شرک است.

امام جمعه اراک با بیان این‌که مکتب عاشورا ارزشمندترین و مقدس‌ترین درس‌های انسانیت تاریخ را ترویج می‌کند که نشأت گرفته از آزادیخواهان عالم با وجودی سرشار از حق‌طلبی است، گفت: امروز در یک طرف شاهد جبهه حق‌طلبی و یاران امام حسین(ع) و در طرف دیگر جبهه جنایتکاران آل‌سعود، داعش، صهیونیست‌ها و استکبار هستیم که به مانند جنگ احزاب، چند حزب همچون صهیونیست‌ها، مستکبران، مرتجعین منطقه، داعش و منافقان در برابر امام، رهبری و ملت مظلوم و فداکار ما موضع‌گیری کرده‌اند.

امکانات امنیتی و نظامی به میدان بیایند و از احتکار جلوگیری کنند

«علم‌الهدی» امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزا و سوگ حسینی، گفت: هفته اول ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر بوده و این امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فلسفه صریح و شفاف پیام کربلا در منطق سیدالشهدا (علیه اسلام) است.

وی گفت: امکانات امنیتی، انتظامی، نظامی، بسیج و قضایی ما باید به میدان بیایند، از احتکار جلوگیری کنند و احتکارهای کشف شده را در همان مرحله اول دادرسی به میان مردم و بازارها بازگردانند.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که عرصه اقتصادی مورد امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: ما اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که دشمن سفره ما را هدف قرار داده و وارد عرصه جنگ اقتصادی شده است. اکنون زمان مواخذه و بازخواست نیست که ببینیم چه کسی چه کاری انجام داده بلکه زمان این است که جبهه را متحد کرده و مقابل دشمن بایستیم. مردم و مسئولین باید یک جبهه متحد و متفق در مقابل دشمن تشکیل دهند و با مسائل به صورت واقعی برخورد کنند.

علم‌الهدی گفت: آنچه امروز در کشور ما مشکل ایجاد کرده، مشکلات اقتصادی نیست بلکه عملیات روانی هم در مسأله سکه و هم ارز است. طلا در سبد هزینه یک خانواده چه جایگاهی دارد که مردم همه زندگی و کسبه همه معاملات خود را بر اساس قیمت سکه بنا کنند. این عملیات روانی دشمن است که در رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با اشاره به این‌که هم‌اکنون سه بازار ارز وجود دارد، تصریح کرد: بازار اول بازار دولت برای کالاهای اساسی است که ارز 4200 تومانی در اختیار می‌گذارد و بازار دوم، بازار ثانویه بوده که ارز 7000 تومانی را به افرادی می‌دهد که قصد دارند برای تولید، مواد خام و مسائل دیگر واردات انجام دهند. بازار سومی که تشکیل شده نیز برای افرادی است که می‌خواهند اموال مملکت را بدزدند و بیرون ببرند که اکنون با این کار ارز را به صورت شناور بالا و پایین می‌کنند.

علم‌الهدی تصریح کرد: بر اساس تحقیق این بازار سوم 1.3 درصد نیاز کشور است، یعنی 98.7 نیاز کشور با بازار اولیه و ثانویه تامین است. با همین بازار سوم می‌خواهند که عملیات روانی انجام داده و تمام زندگی و اقتصاد ما را بالا و پایین ببرند. عده‌ای نیز ممکن است سوژه عملیات روانی شده، حرص بزنند و خانه‌های خود را پر کنند یا بدون نیاز ماشین بخرند. عده‌ای دیگر نیز ممکن است اجناس را احتکار و یا گران‌فروشی کنند. این عملیات روانی است.

اغراض سیاسی و حزبی موجب نادیده گرفتن نکات مثبت می‌شود

آیت‌الله سید «محمد سعیدی»، امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس گفت: اغراض سیاسی و حزبی موجب آلودگی فضای جامعه و نادیده گرفتن کارهای خوب دیگران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های تقوای الهی آن است که انسان کار بدی را تحسین نکند، چون تحسین گناه و معصیت انسان را در آن عمل شریک می‌کند.

امام جمعه قم با اشاره به آیه 12 سوره ممتحنه تصریح کرد: بانوانی که در دوران جاهلیت می خواستند به اسلام بپیوندند و با رسول خدا بیعت کنند در این آیه خداوند برای آن ها شرایطی را در نظر می گیرد که پرهیز از تکرار گناه و فحشاء و دوری از شرک ورزیدن به خدای متعال از جمله شرایط است.

سعیدی گفت: مسلمان شدن واقعی با گفتن شهادتین حاصل نمی‌شود و انسان باید به همه احکام دین ملتزم باشد همچنین زن و شوهر در مسائل دینی تابع یکدیگر و قوم و قبیله خود نیستند و انسان مسلمان در انتخاب مرجع تقلید آزاد است.

هیئت های مذهبی از سکولار شدن عزاداری پرهیز کنند

آیت الله «رسول فلاحتی»، امام جمعه رشت، تبیین پیام های عاشورا برای مردم از سوی روحانیون و خطبا را خواستار شد و خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی از سکولار شدن عزاداری بپرهیزند و خطبا و مداحان اسلام سیاسی را ترویج کنند تا مردم یزیدیان زمان را بشناسند و حسین وار عمل کنند.

وی، با اشاره به مولفه های انتخاب همسر از دیدگاه اسلام، خاطرنشان کرد: کسانی که خود را آلوده به گناه و حرام نمی کنند، شایسته همسری هستند.

امام جمعه رشت با بیان این‌که گناه زمینه ساز فروپاشی خانواده‌هاست، تصریح کرد: فرزندانی که در خانواده های بی بند و بار و بی‌تقوا تربیت می شوند، بیشتر از دیگران در معرض آسیب قرار دارند، این در حالی است که برای سعادتمندی باید تربیت اسلامی داشته باشیم.

حمله موشکی سپاه به مقر حزب دموکرات نشان از قدرت نظامی و اقتدار کشور است

حجت الاسلام سید «مهدی قریشی»، امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با قدردانی از تلاش سپاه پاسداران در حمله موشکی به مقر حزب دموکرات گفت: حمله موشکی سپاه به مقر حزب دموکرات نشان از قدرت نظامی و اقتدار کشور است.

وی یادآور شد: پیروزی مقتدرانه نیروهای سپاه نشان از قدرت و توان نظام است که با رهبری داهیانه معظم له توانست بسیاری از سردمداران حزب را از بین ببرد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: دنیا از قدرت نظامی ایران در حیرت است و سربازان این نظام علی‌وار از کشور دفاع می‌کنند و هرگز اجازه نزدیکی احدی را به خاک کشور نخواهند داد.

ارز مردم را از ارزش اربعین دور نکند

حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی»، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه گفت: مردم هوشیار باشند تا ارز، آن‌ها را از ارزش اربعین دور نکند.

وی با اشاره به این‌که مردم بیدار باشند، چون امسال دشمن درصدد آمده تا اربعین را کمرنگ کند، افزود: اربعین شکوه اسلام و عاشوراست و متوکل‌های عباسی زمان ما می‌خواهند مشتری‌های اربعین را کمرنگ کنند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: به هیات های مذهبی پیشنهاد می کنم تا یک شب اطعام حسینی را ندهند و هزینه های آن را برای موکب های حسینی برای اربعین هزینه کنند.

یعقوبی یادآور شد: ما در اربعین سان می‌بینیم تا بگویم ما ولی امر داریم و در زمان غیبت نیز ولی‌فقیه را داریم.

به گفته وی، حضور میلیونی مردم در اربعین مقدمه حضور میلیاردی مردم برای ظهور امام زمان(عج) است.

اجازه ندهیم مردم دچار بدبینی شوند

آیت‌الله «علی خاتمی»، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان گفت: نباید اجازه ندهیم که مردم دچار بدبینی شوند.

وی با اشاره به این‌که 27 شهریورماه مصادف با سالروز بزرگداشت شاعر بزرگ محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) و روز شعر و ادب است، گفت: این شاعر نقش اثرگذاری را در ادبیات فارسی به واسطه حکمت، اخلاق، ادب و بیان خود دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب در میان نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسه مجلس خبرگان نقشه راه را ترسیم کردند و رعایت این نکات به واسطه این‌که ولی‌فقیه بر تمام جامعه امامت دارد، بر همه مسلمین واجب است و باید به همه این دستورات توجه شود.

خاتمی یادآور شد: هیچ دولتی بدون کمک و پشتیبانی مردم قادر نخواهد بود به فعالیت‌های خود ادامه دهد و از همین جهت نباید اعتماد مردم به دستگاه‌های دولتی، قضایی و نیروهای مسلح سلب شود.

یکی از عوامل وقوع عاشورا وجود فساد در جامعه آن روز بود

آیت الله «غلامعلی نعیم‌آبادی»، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی با بیان این‌که دستگاه قضا باید با رشوه‌گیرندگان و رشوه‌دهندگان در همه بخش‌ها برخورد کند، گفت: یکی از عواملی که باعث وقوع عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و اصحابش شد فساد و وجود رشوه‌گیرندگان و رشوه‌دهندگان در جامعه آن روز بود.

وی با بیان این‌که فلسفه قیام امام حسین(ع) و عاشورا واقعه تمام شدنی نیست و تا قیامت ماندگار است، اظهار کرد: بیان فضیلت‌های عاشورا، جایگاه عزاداری و توسل، درس‌هایی است که باید از زبان اصحاب و خود عاشوراییان در کتاب‌های موثق خواند و شنید.

امام جمعه بندرعباس با بیان این‌که رشوه عامل تمام بد بختی‌های یک جامعه است، افزود: یکی از عواملی که باعث وقوع عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و اصحابش شد فساد و وجود رشوه‌گیرندگان و رشوه‌ دهندگان در جامعه آن روز بود.

نعیم‌آبادی با اشاره به این‌که امروز رشوه به‌عنوان یک لکه ننگ و باعث فساد در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید با رشوه‌گیرندگان و رشوه‌دهندگان در همه بخش‌ها برخورد کند.

آمریکا باید خیال اثرگذاری بر جامعه حسینی را از سر بیرون کند

حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام»، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری 23 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: مردم ایران در 40 سال گذشته نشان داده‌اند که حسینی هستند و آمریکا باید خیال خام اثرگذاری بر جامعه حسینی را از سر بیرون کند.

وی با اشاره به این‌که مردم ایران در 40 سال گذشته نشان داده‌اند که حسینی هستند، خاطرنشان کرد: آمریکا باید این خیال خام را که می‌تواند با تحریم، جنگ رسانه‌ای و تبلیغات گسترده علیه نظام جمهوری اسلامی بر جامعه حسینی ایران اثرگذار باشد را از سر بیرون کند.

امام جمعه شهر کرد با بیان این‌که حسینی بودن تنها به سینه‌زنی و زنجیرزنی نیست، تصریح کرد: اصل این است که همه نماز را اولویت قرار دهند همان‌طور که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا نماز را اقامه کرد.

نکونام یادآور شد: استقامت، جهاد و ایثار حسینی باید در جامعه جاری باشد و رسالت ما حفظ نهضت حسینی از تحریف است.

مسئولان با کار بیشتر پروژه‌ی بدبین کردن مردم به نظام را خنثی کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی»، امام جمعه‌ی ایلام در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه گفت: دشمن پروژه‌ای به نام بدبین کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب را آغاز کرده‌ و به دنبال ناکارامد جلوه دادن نظام است.

وی اظهار کرد: مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران داخلی در ادامه‌ی دشمنی‌های 40 ساله‌ی خود در همه ابعاد، پروژه‌ای به نام بدبینی کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب را آغاز کرده‌ و به دنبال ناکارامد جلوه دادن نظام است.

امام جمعه ایلام با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، گفت: مسئولان باید با تلاش بیشتر و بی‌وقفه و رسانه‌ها با آگاهی‌افزایی مردم ویروس بدبینی را از بین ببرند و نباید در این شرایط مشکلات را دوصدچندان جلوه داد و ضعف‌ها را بزرگ و ناخواسته خود را با برنامه‌های دشمن هماهنگ کرد.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان در ادامه با انتقاد از برخی تحلیل‌های اقتصادی مبنی بر این‌که نقش دلار در اقتصاد کشور کمتر از 5 درصد است، تصریح کرد: دلار 14 هزار تومانی و سکه‌ی بیش از 4 میلیون تومانی و گرانی کالا در جامعه نشان می‌دهد این تحلیل درست نیست و به فنا رفتن 18 میلیاردی که قرار بود با آن کالای اساسی وارد شود، مشکلاتی است که باید برطرف شود.

آمریکایی‌ها متوجه شدند که با جنگ نظامی در ایران موفق نخواهند بود

حجت الاسلام و المسلمین «میردامادی»، امام جمعه موقت اصفهان در نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان، با اشاره به محتکران، گفت: این افراد چگونه می‌خواهند پاسخ مردم را در دنیای دیگر بدهند؟ چرا این اتفاق ها در جامعه می افتد؟ لوازم مورد نیاز مردم را مخفی کردند و خون مردم را در شیشه کردند تا بتوانند چهار صباحی در آسایش زندگی کنند اما پولی که از این راه به دست می آید برکتی ندارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند اگر چه آمریکایی ها در مورد ایران مسائل موشکی را مطرح می‌کنند، اما مشکل آنها فراتر از این ها است. در این چهل سال بیش از چهل برابر رشد کردیم. سعودی ها قطعاً در یمن به نتیجه ای نخواهند رسید.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ما اگر موشک نسازیم و تمام موشک‌ها را تحویل دهیم، که برخی رئیس‌جمهورهای گذشته این حماقت را کردند و پس از آن آمریکا کودتا کرد و خودشان را از میان برد. اگر ما همه خواسته‌های آمریکا را برآورده کنیم آن‌ها آرام نمی‌نشینند و تمام قدرتشان را به کار می‌گیرند که جمهوری اسلامی نباشد. کما این‌که تلاششان را در این چهل سال با تمام سلاح‌های نظامی و میکروبی و... انجام دادند. روح جهادی شما مردم پس از هشت سال دشمن را به شکست وا داشت و دنیا صدام را به‌عنوان متجاوز شناسایی کرد.

با سوختن نیزارهای هورالعظیم گرفتار ریزگردهایی خطرناک‌تر از امروز می‌شویم

آیت‌الله «محسن حیدری»، امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز (23 شهریورماه) با بیان این‌که رهاسازی آب، تنها راه خاموش کردن آتش هورالعظیم است، در ادامه هشدار داد که خاک بسیار نرم کف این تالاب، منشاء بلند شدن ریزگردها در آینده می‌شود و با این اتفاق، مردم ما گرفتار ریزگردهایی بسیار خطرناک‌تر از امروز می‌شوند.

وی با توصیه به نمازگزاران به تقوای الهی، با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، گفت: از سراسر ایران افرادی برای حضور در این همایش آمدند تا اعلام همبستگی داشته باشند. همایش شیرخوارگان حسینی یک سنت حسنه و بسیار جالب است که در چند سال اخیر برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص حوادثی که در هفته گذشته در کشور اتفاق افتاد، گفت: بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در 15 شهریورماه یکی از این اتفاقات بود. ایشان اوضاع فعلی را خیلی عالی تحلیل کرده و نتیجه‌گیری کرده‌اند و توصیه‌های لازم را به همه داشتند. ایشان به جنگ اقتصادی دشمن در مقابل ملت ایران اشاره کردند. آمریکا و اسرائیل و قطام‌های منطقه علیه ایران اتاق جنگ راه انداختند. البته ما جلوی این افراد احساس ضعف نمی‌کنیم، بلکه احساس قدرت می‌کنیم، چون دشمنان فعلی ما از دشمنان گذشته قدرتمندتر نیستند.

دولت بسته‎های حمایتی را رو کند

آیت الله «لطف‌الله دژکام»، امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز نخستین جمعه ماه محرم با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به کیفیت برگزاری مجالس عزادای، تصریح کرد که این مجالس باید به مانند کلاس درس بوده و برای شرکت کننده در آنها حاوی مطالب آموزنده باشد.

وی از عموم مردم و به ویژه جوانان خواست تا ضمن حضور در مجالس عزاداری اباعبدالله حداکثر استفاده را از علما و وعاظ داشته باشند.

امام جمعه شیراز گفت: اگر در مجلس امام حسین (ع) افراد چیزی فراگرفته شند قطعا مجلس سودمند بوده و اگرنه ضرر است؛ مجلس حسینی باید به گونه‎ای باشد که معرفت انسان را بالا برده و شور ایجاد کند؛ این شور و شعور انسان را به سمت تعالی می برد.

دژکام با تصریح این‌که اگر در هیئت عزاداری فرد عالمی نباشد که معرفت جمع را ارتقا بخشد به ساحت امام حسین(ع) لطمه وارد می‌شود، به جوانان توصیه کرد که در مجالس و هیئت‎هایی شرکت کنند که از وجود علما برای افزایش شعور حسینی استفاده می‌کنند.

آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه‌ی دشمنان این دو کشور است

حجت‌الاسلام سید «محمدعلی آل‌هاشم»، امام جمعه تبریز در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان این‌که اقدام فتنه‌انگیز آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه‌ای طراحی شده توسط دشمنان دو ملت بوده است، گفت: باتوجه به قرارگیری در آستانه اربعین، دشمنان می‌خواهند تجمع میلیونی اربعین را که نقش مهمی در پیوند شیعیان جهان دارد، تحت تاثیر قرار دهند، اما با هوشیاری مردم ایران و عراق این توطئه‌ها خنثی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هفته اخیر شاهد حمله‌ی برخی مغرضان و معترضان به کنسولگری ایران بودیم که این حمله خسارت زیادی به بار آورد، البته این حمله از سوی بسیاری از نهادها و جریان‌های سیاسی و شخصیت دولتی در عراق محکوم شد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دشمنان دو ملت از نقش‌آفرینی ایران در عراق و رهایی مردم عراق از دست تروریست‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه، ناراحت و عصبانی هستند، گفت: دشمنان دست به هر اقدامی می‌زنند تا شیرینی این پیروزی‌ها را به کام همه تلخ کنند.

آل‌هاشم با تأکید بر این‌که هر دو کشور باید هوشیار بوده و اجازه ندهند برخی اقدامات، ملت‌های مسلمان را دچار تفرقه کند، گفت: در ایام اربعین زائران زیادی از اقصی نقاط جهان در عراق حضور دارند، هر دو کشور باید از اقدامات تفرقه‌افکنان جلوگیری کنند.

عزل و نصب‌های سیاسی و جناحی، کشور را به نقطه بحران‌می رساند

آیت‌الله سید«حسن عاملی»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل گفت: عزل و نصب‌های سیاسی و جناحی، کشور را به نقطه بحران‌ می رساند.

وی گفت: شعار امسال ما حسینیان آذری، شعار ماندگار حسین بن علی یعنی "ولکم فیّ اسوة" است. من این شعار را برای تمام آذری های جهان اعلام می کنم. دنیا بداند الگوی ابدی و جاودانه آذری های جهان، حسین است. ما، پا جای پای حسین خواهیم گذاشت.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: حسین(ع) سه پیام مهم دارد؛ اول، لزوم رهبریت صالح. دوم، مبارزه با ظلم و استبداد تا آخرین قربانی و آخرین قطره خون. سوم، عدم پذیرش ذلت و زورگویی و عزیزماندن ولو تمام عزیزان از دست برود و فشار از حد بگذرد و کل دنیا بر علیه حسین باشند. در کربلا فشار و جنایت هرچقدر بیشتر می شود، حسین و خطبه هایش حماسی تر می شود. حسین را در محاصره قرار دادند اما او از فتح و ظفر صحبت کرد و ذلیل نشد و فرمود بر مرگ من دست پیدا می کنید ولی هرگز بر از بین رفتن مجد و محو عزت من دست نخواهید یافت.

عاملی افزود: آذری‌های جهان در هرکجا هستند باید عزیز باشند و با عزت زندگی کنند و با عزت بمیرند و ذلت را به زندگی خود راه ندهند و عملاً بگویند «هیهات منا الذلة».

دشمن با کمک احتکارکنندگان داخلی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی»، امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی(ص) گفت: امروز دشمن با کمک احتکار کنندگان داخلی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است و هدف آن‌ها این است که مردم احساس دلگرمی خود را به انقلاب از دست بدهند؛ البته دشمن کور خوانده است و ملت ایران همیشه پشتیبان این انقلاب هستند.

وی اظهار کرد: دشمن طی این روزها شرایط نابسامانی را برای کشور ما ایجاد کرده است که متأسفانه بی‌تدبیری مسئولان نیز کمک دشمن شد، البته احتکار کنندگان نیز در راه‌اندازی این آشفته‌بازار بی‌تقصیر نیستند.

امام‌جمعه قزوین افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس بسیاری از مردم ما در لباس رزمنده برای دفاع از کشور به میدان جنگ می‌رفتند و به شهادت می‌رسیدند، اما عده‌ای دیگر با احتکار کالاهای اساسی عامل سختی و فشار اقتصادی به مردم شدند و با مرگ خود دست‌خالی از دنیا رفتند.

وی ادامه داد: امروز دشمن با کمک احتکارکنندگان داخلی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است و هدف آن‌ها این است که مردم احساس دلگرمی خود را به انقلاب از دست بدهند، البته دشمن کور خوانده است و ملت ایران همیشه پشتیبان این انقلاب هستند.

باید از فرصت محرم و صفر برای حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی بهره گیریم

آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی»، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان گفت: باید از فرصت محرم و صفر برای حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی و پایداری اسلام ناب محمدی بهره بگیریم.

وی افزود: حضرت اباعبد الله الحسین(ع) برای احیای نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در برابر ظلم ظالم قیام کرد و باید همه شیعیان و آزادگان جهان از این فرهنگ حفاظت و حراست کنند.

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه گفت: ارزش‌ها و آرمان‌های والای نهضت حسینی(ع) باید بیش از پیش برای جوانان و نوجوانان ایران اسلامی تشریح شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، پیام نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) است و باید در آیین‌های عزاداری بیشتر برای احیا و ترویج این فریضه معنوی کوشید.

محرم فرصتی برای ادای جهاد اکبر یا امر به معروف و نهی از منکر است

ماموستا «عبدالرحمن خدایی»، امام جمعه سنندج امروز، 23 شهریورماه در آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تسلیت سالروز شهادت امام حسین(ع) و حلول ماه محرم، مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست و گفت: محرم فرصتی برای ادای جهاد اکبر یا امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: منش و شیوه زندگی امام حسین(ع) نوه پیامبر(ص) درس و عبرت برای همه مسلمانان است، چون تا پای جان در مقابل ظلم و زور دشمنان ایستاد.

امام جمعه سنندج مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست و گفت: محرم فرصتی برای ادای جهاد اکبر یا همان امر به معروف و نهی از منکر است.

خدایی احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را امری مهم در جامعه کنونی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه گسترش یابد و با این کار از رشد فساد و گناه جلوگیری کنیم.

عزاداری‌های حسینی ضامن بقای اسلام و مکتب ائمه (ع) می‌شود

آیت‌الله سید «احمد میرعمادی»، نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد گفت: عزاداری‎ها برای سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) ضامن بقای اسلام و مکتب ائمه(ع) می‌شود.

وی اشک ریختن برای مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین را از نشانه‌های تقوا برشمرد و افزود: اشک ریختن بخاطر خوف از خدا و همچنین اشک ریختن برای امام حسین(ع) انسان را از آتش جهنم دور می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد عزاداری برای سرور و سالار شهیدان را عامل عاطفی محکم بین افراد با ائمه(ع) برشمرد و با بیان این‌که باید به مسأله عزاداری امام حسین(ع) و 72 یار بافاویش اهمیت داده شود، تصریح کرد: این عزاداری‎ها ضامن بقای اسلام و مکتب ائمه(ع) می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار