رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اکیپ‌های جمع آوری غیر مجاز سیب های زیر درختی تشکیل شده و سعی در ساماندهی این گونه مراکز داریم.
کد خبر: ۶۵۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 16 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده افزود: محل دپوی سیب های زیر درختی در محوطه کارخانه جات صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها و محل‌های تعیین شده توسط تعاون روستایی استان است؛ 13 محل فعلا در شهرستان ارومیه مشخص شده تا مشکل دپوی سیب سال گذشته در استان تکرار نشود؛ با متخلفان دپو در غیرمحل‌های مشخص شده برخورد قضایی می‌شود.

وی، سطح زیر کشت باغات بارور سیب در استان را 53 هزار و 88 هکتار و باغات غیر بارور در استان را 7382 هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال 750 هزار تن سیب از باغات استان برداشت شود. سال گذشته یک میلیون و 200 هزار تن سیب در استان برداشت شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال به میزان 150 هزار تن از این محصول به شکل تازه خوری مصرف شود، افزود: پیش بینی می شود 450 هزار تن از این محصول در سردخانه های استان ذخیره سازی شود.

کریم زاده با بیان اینکه سالانه در حدود 50 هزار تن سیب در داخل استان مصرف میشود، ادامه داد: در سال گذشته به میزان 200 هزار تن از این محصول به کشور های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق صادر شد. هم چنین پیش بینی می‌شود 150 هزار تن از محصول تولیدی امسال در صنایع تبدیلی مصرف شود.

 وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید مقام اول را در استان داراست گفت: عمده ارقام سیب شامل رد و گلدن است ولی سایر ارقام مانند دلبار، استیوال، رومرطیال، گالا، فوجی و ارقام تابستانه نیز در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: حدود 50 درصد از باغات استان به سیب اختصاص دارد و در حدود یک سوم سیب تولیدی کشور در این استان تولید می شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در خصوص خرید تضمینی سیب، مکاتبات لازم انجام گرفته ولی تاکنون محقق نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار