رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارومیه گفت: همزمان با 7 محرم الحرام تجمع بزرگ حسینی مردم ارومیه با عنوان«لبیک یا حسین(ع) لبیک یا ابوالفضل(ع)» در خیابان امام خمینی (ره) برگزار می شود.
کد خبر: ۶۵۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 16 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام احمد علیپور ، از برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین (ع) لبیک یا ابوالفضل(ع)» با مشارکت نهادهای دولتی، خصوصی و مردم نهاد با عنوان ستاد برگزاری مراسم هفتم محرم در ارومیه خبر داد و افزود: این تجمع در ارومیه با حضور مداحان و با اجتماع عظیم عاشورائیان ساعت 17 روز دوشنبه 26 شهریورماه در محل میدان انقلاب ارومیه جلوی ساختمان شهرداری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: به تصویر کشیدن هویت مردم ارومیه در برگزاری مراسمات مذهبی چون سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)همانند سایر شهرهای کشور و نشان دادن انسجام و وحدت همگان مستلزم حرکتی چون برگزاری تجمع بزرگ حسینی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: در این مراسم مداحان مختلفی به مداحی پرداخته و عزاداری ساده و خالی از حضور آلات موسیقی به صورتی سنتی و ساده و همراه با سینه زنی برگزار می شود.

وی گفت: در تجمع لبیک یا حسین(ع) با حضور پرشور هیأت های مذهبی، آسیبهای عزاداری ها به صورت هیئتی کاهش یافته و عزاداری جمعی با نظم و برنامه خاص انجام می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: شهر ارومیه به رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب شهرت دارد با این وجود در عزاداری های ایام محرم به گونه ای برنامه ریزی شده است که هتک حرمتی نسبت به پیروان سایر ادیان و مذاهب صورت نگیرد.

حجت الاسلام علیپور افزود: در جلسات مختلف به مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان توصیه شده است که از ورود به مباحث نفاق خودداری کنند در غیر این صورت به صورت جدی برخورد شده و در تمدید مجوز تجدید نظر می شود.

وی تأکید کرد: مداحان باید در روضه خوانی ها همواره در راستای تبیین و گسترش شعائر دینی تلاش کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارومیه در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از 800 هیأت مذهبی در شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: از این تعداد 200 هیأت در سامانه طوبی به ثبت رسیده و ارومیه از این جهت رتبه اول را در استان دارا است.

حجت الاسلام علیپور گفت: همچنین 400 مداح در سطح ارومیه شناسایی شده که اسامی 250 نفر از آنها در سامانه طوبی ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی که با رعایت مقررات و قوانین نسبت به برپایی عزاداری ها در چارچوب سبک دینی اسلامی همت کنند، از سوی ستاد ساماندهی شئونات اسلامی تجلیل می شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین(ع) برای تمام انسان ها نجات بخش است، ادامه داد: دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی غاصب سعی دارد تا زمانی که در جامعه اسلامی پرچم سرخ امام حسین (ع) و پرچم سبز مهدویت افراشته است، آن جامعه را با به انحطاط کشیدن به روش گوناگون به ویژه جوانان نابود کند اما این را بداند که اقدامات آن ها چیزی جز خیالات واهی نیست چرا که در جامعه اسلامی مردم با وجود انواع ایدئولوژی ها و گرایشات سیاسی همواره در کنار هم هستند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار