مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال نیز نظیر سال های گذشته همزمان با هفتم ماه محرم، تجمع بزرگ حسینی با عنوان 'لبیک یا حسین(ع) لبیک یا ابوالفضل(ع)' در ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۶۵۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ 16 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام محمد داداش زاده افزود: این آیین در میدان انقلاب ارومیه از ساعت 17:30 روز دوشنبه با حضور پرشور مردم ولایتمدار مرکز استان آغاز می شود.
وی اضافه کرد: در چند سال گذشته تجمع مردمی لبیک یا حسین (ع) در دهه نخست ماه محرم در ارومیه و برخی از دیگر شهرهای استان از جمله خوی برگزار شده و مورد استقبال قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این آیین مذهبی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در خصوص واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و دیگر شهدای کربلا نوحه سرایی می کنند.
به گزارش ایرنا، مردم آذربایجان غربی همچون دیگر استان های کشور، همه ساله در دهه نخست ماه محرم عزاداری هایی را برگزار می کنند که این عزاداری ها در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود می رسد.
امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم محرم) سال 61 هجری قمری به دست سپاهیان یزید به سرکردگی عمر بن سعد، مظلومانه به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار