مدیرکل بحران خوزستان؛
مدیرکل بحران خوزستان گفت: خوزستان در بخش جاده ای با استانداردها فاصله داشته و باید در زمینه توسعه زیرساخت‌ها گام های موثری برداریم.
کد خبر: ۶۵۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 18 September 2018
کیامرث حاجی زاده ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم، افزود: خوزستان فقط یک استان نیست بلکه به تنهایی یک کشور محسوب می شود و دلیل آن گستره جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، منابع سرشار طبیعی و غیرطبیعی آن است.
 
وی افزود: بحران در خوزستان با توجه به وسعت جغرافیایی و ویژگی های خاص آن در مقایسه با کشور متمایزتر و بزرگتر است. اشکالات زیر ساختی در جاده ها با استانداردهای کشوری از ضعف های موجود در استان است که باید در این خصوص تدابیر مناسبی اندیشیده شود، 
 
 مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان در بحث زیرساختی مشکل دارد و  کار قابل توجهی در حوزه زیرساخت های آن نشده بود، گفت: تا به این زمان کارهای انجام پذیرفته در سطح استان مانند مسکن بوده است، زیرساخت های ما در بخش انرژی، آب و برق، مخابرات، مسکن، راه و ... دارای مشکلات است.
 
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که ما در خوزستان دچار مشکلات عدیده ای هستیم مربوط به زیرساخت های جاده ای است، خوزستان از این لحاظ فقیر است، اگر هم در سال های اخیر حرکت هایی شده با پیگیری های ویژه استاندار خوزستان انجام پذیرفته است.
 
حاجی زاده عنوان کرد: باید اهتمام ویژه ای در حوزه جاده های خوزستان صورت گیرد چرا که پلیس، اورژانس و هلال احمر کار ما را دشوارتر کرده است. همچنین در نقاط دور افتاده آنتن دهی و زیر ساخت ها باید کامل تر شود، در برخی مناطق به ویژه مناطق کوهستانی و زاگرس نشین مشکلات عدیده ای در شرایط عادی داریم چه برسد به اینکه شرایط بحرانی باشد.
 
وی با بیان اینکه در سیل 95 بخش هایی از شهرستان لالی هیچ گونه راه ارتباطی نبود، خاطر نشان کرد: لذا باید فکری اساسی کرد و دستگاه ها باید با جدیت مساله زیرساخت ها را دنبال کنند. اگر بتوانیم راه ها را ایمن کنیم مشکلات بسیاری از سر راه  برداشته می شود.
 
مدیرکل بحران خوزستان بیان کرد: هنوز در برخی راه های استان علایم رانندگی نصب نشده است، اداره کل حمل و نقل جاده ای چه می کند؟ بار مضاعف این مشکل بر دوش پلیس می افتد. باید این اداره کل به تعهداتش پایبندتر و پیگیرتر باشد. در این راستا اگر سانحه و حوادثی که به خاطر نصب نشدن علابم رانندگی ایجاد شود از آن نخواهیم گذشت. این گونه نیست که همیشه راننده مقصر باشد در برخی اوقات باید کم کاری مسئولان هم بیان شود چرا که جان انسان ها با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. 
 
وی به حوزه آموزش همگانی و بخش امداد و نجات اشاره کرد و گفت: کارهای خوب و رضایت بخشی در این حوزه انجام پذیرفته است. ساختار کمیته علمی و آموزشی در کشور نیز ساختاری بی بدیل است. سند جامع آموزش بحران اولین بار در استان تدوین شد و جزو سند های خوب و کاربردی به شمار می رود علاوه بر این بحث در شناسایی نقاط حادثه خیز و تاب آوری و طرح های داد رس و ... اقدامات مطلوبی صورت پذیرفته است.
 
حاجی زاده با بیان اینکه در بخش دستگاه های خدماتی و اجرایی نیز کارهای بزرگی انجام شده است، افزود: طرح غدیر را در کمتر از 10 ماه با یکصد کیلومتر لوله 2 هزار اجرا کرده ایم که یک استثنا محسوب می شود و حرکتی جهادی است. در سال های 87 و 88 به مراتب وضعیت بهتری را از نظر تامین آب در آبادان و خرمشهر داشته ایم اما وقایعی اتفاق افتاد که در سال جاری وضعیت آبی به نسبت آن سال ها خیلی بدتر بود به گونه ای که EC آب بالای 22 هزار بود اما این مساله مدیریت  شد.
 
 وی با اشاره به مدیریت بهینه مصرف برق توضیح داد: با توجه به کاهش آوردها  تولید برق آبی از 5 هزار مگاوات به یک هزار و 800 مگا وات رسید که این موضوع مدیریت شد اما در برخی استان ها روزی 5 ساعت خاموشی با برنامه داشتند در حالی که این اتفاق در خوزستان رخ نداد.  
        
وی با اشاره به حوزه امداد نجات در بحث آتش سوزی ها گفت: استان از لحاظ این دستگاه ها فقیر است، شرکت مناطق نفت خیز، شرکت مهندسی توسعه نفت ، شرکت های فولاد شرکت اروندان، پتروشیمی ها و مناطق ویژه باید کمک رسانی کنند. در حادثه آتش سوزی پتروشمی ابوعلی با یک آتش سوزی جو روانی خاصی برای مردم ایجاد شد لذا استان باید به پایگاه اطفاء حریق صنعتی همچنین بالگرد و ماشین آلات اطفاء حریق زمینی مجهز شود.
 
 مدیرکل بحران خوزستان اشاره کرد: با پیگیری های مداوم در هفته گذشته موافقت اولیه برای ایجاد پایگاه اطفاء حریق صنعتی گرفته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار