مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در حوزه امداد و نجات، پیشگیری اجتماع محور می تواند زمینه لازم را برای کاهش خطرپذیری فراهم کند.
کد خبر: ۶۵۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 18 September 2018

علی خدادادی ظهر امروز در جلسه کارگروه امداد و نجات ستاد مدیریت بحران استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان با بیان اینکه آموزش می تواند زمینه تاب آوری را فراهم کند، اظهار کرد: آموزش باید منجر به تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار شود.

وی افزود: با توجه به برنامه ۲۰۲۰ صلیب سرخ بحث پیشگیری اجتماع محور است و در حوزه امداد و نجات پیشگیری اجتماع محور می تواند زمینه لازم را برای کاهش خطرپذیری فراهم کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: در کارگروه امداد و نجات استان آموزش رکن اساسی محسوب می شود و میزان خطرپذیری را کاهش می دهد.

خدادادی یادآور شد: با توجه به تنگناهای مالی و اعتباری باید به سمت اهداف سهل الوصول برویم که مهمترین آن تاب آوری است که می تواند زمینه ساز کاهش خطرپذیری باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ مانور بزرگ امداد و نجات را برگزار کنیم، اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر خوزستان به منظور مقابله با بحران ها اقدام به نوسازی تجهیزات امدادی، امکانات و زیرساخت های خود در حوزه امداد و نجات کرده است تا پاسخگوی نیازهای استان در زمان بروز بحران باشد.

وی عنوان کرد: حرکت های خوبی در بحث جت اسکی و پهپاد صورت گرفته و دوره آموزشی جت اسکی برای نخستین بار در سطح کشور در اهواز و به میزبانی هلال احمر استان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در پایان گفت : وجود جت اسکی باتوجه به وجود رودخانه ها و آمار بالای غرق شدگی در استان و رتبه اول خوزستان در بحث غرق شدگی در کشور بسیار حیاتی و ضروری است.

انجام ۶۳۷ مورد عملیات امدادرسانی

همچنین در این جلسه معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۴۷ مورد عملیات امدادرسانی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر استان انجام شده که ۲۰۳ مورد عملیات جاده ای ، ۴۶ مورد عملیات ساحلی و دریایی، ۲۶ مورد کوهستان، ۲۸ مورد شهری، ۲۷۸ مورد ارائه خدمات حضوری، ۱۴ مورد حوادث صنعتی بودند.

صادق سلامت با اشاره به اینکه در طول این مدت برای ۱۰ هزار و ۹۱۲ نفر خدمات امدادی ارائه شده است، گفت: ۱۴ هزار و ۴۴۶ نفر خدمات سرپایی دریافت و ۴۰۳ نفر مصدوم انتقالی و ۶۶ نفر فوتی داشتیم.

وی تصریح کرد: ۲۲ پست نوروزی و هفت پست تابستانی، دو پست ثابت و چهار هزار و ۷۳ نفر روز امدادگر در عملیات امدادی حضور یافتند.

سلامت عنوان کرد: ۸۴۵ آمبولانس روز به مأموریت اعزام و از ۱۷۴ نفر خودروی نجات استفاده شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان خبر داد: تعداد عملیات حوادث و تعداد مصدومان نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار