در ایام تاسوعا و عاشورا؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، یک هزار و 757 تن از خدمات امدادی این نهاد در قم استفاده کردند.
کد خبر: ۶۵۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ 22 September 2018

به گزارش تابناک قم، محمد گل فشان اظهار کرد: از نخستین دقایق تاسوعای حسینی تا پایان شب عاشورا، هشت پزشک، 15 پرستار، 15 نجاتگر و 85 تن از نجاتگران داوطلب در پست های جمعیت هلال احمر به زائران کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و پایگاه های امداد و نجات بین شهری در راستای پوشش محورهای مواصلاتی استان خدمت رسانی کردند.

وی بیان کرد: در طی این 2 روز، 21 تن از مراجعه کنندگان به پست های هلال احمر، به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در این ایام، تجهیزات هلال احمر در قالب 6 دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه خودروی نجات، پنج دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه هفت دستگاه وسایل نقلیه کمک دار سبک و ترابری نیروهای جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمت به عزاداران حسینی(ع) اختصاص یافت.

گلفشان با بیان این که پست ویژه امدادی جمعیت هلال احمر در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و هیات های مذهبی استقرار داشت، افزود: تیم های امدادی مستقر در پست‌ها، در طول روزهای تاسوعا و عاشورا فعال بودند و با کمترین زمان، به دسته های عزاداری و زائران کریمه اهل بیت(ع) خدمات ارائه می کردند.

وی با اشاره به این که ارائه خدمات درمانی به عزاداران حسینی(ع) مختص روزهای تاسوعا و عاشورا نیست، بیان کرد: در طول ماه محرم طبق هماهنگی های اداره کل مدیریت بحران و شورای تامین استان قم تیم های امدادی در حالت آماده باش هستند.

در حال حاضر چهار پایگاه جاده ای و 2 پایگاه کوهستانی در استان قم فعال است که این پایگاه ها در محورهای سلفچگان، کهک، جعفریه، آزادراه قم - تهران، منطقه کوهستانی برف انبار و محدوده کوه حضرت خضرنبی(ع) آماده امدادرسانی به مردم هستند.

قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار