مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت:: یکی از ابزارهـای مهم برای برنامه ریزی و رسیدن به توسعه جوامع روستایی، کارآفرینی است که عامل مهمی در بهبود محیط‌های روستایی و اشتغال زایی در بخش کشاورزی است
کد خبر: ۶۵۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 24 September 2018

 

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی شهلا تاجفر مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی در دوره آموزشی سه روزه تربیت مربی و مشاور کار آفرینی زنان روستایی بر اساس الگوی استاندارد LNSIE که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و روسای ترویج مدیریت‌های جهاد کشاورزی و تسهیلگران زن روستایی ۹ شهرستان استان در سالن جلسات مرکز اموزش شهید باکری ارومیه برگزار شد،اظهار کرد: در حال حاضر، ایجادفرصت‌های شغلی جدید در مناطق روستایی کشور از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

تاجفر افزود: منابع و سرمایه‌های انسانی توانمند و بالقوه‌ای در روستا‌ها و مناطق عشایری وجود دارد که باید این سرمایه‌ها شناسایی و به کارگیری شوند که برگزاری دوره‌های آموزشی کارافرینی در این زمینه بسیار کارساز و تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: سهم استان از اعتبارات برنامه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲۱۸۰ میلیارد ریال است که ۴۵ درصد از این مبلغ سهم بخش کشاورزی است و این اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با کارمزد ۴ درصد برای روستا‌های محروم مرزی و ۷۶ درصد برای سایر مناطق پرداخت می‌شود که بانوان کارافرین و موفق استان متاسفانه استقبال کمی برای بهره مندی از این تسهیلات در جهت ایجاد کارافرینی و اشتغال در مناطق روستایی داشتند.

وی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی و توانمدد سازی آنان با اولویت قرار دادن اصل ۴۴ قانون اساسی خاطر نشان کرد: زنان هر روز نقش بزرگ تری در اقتصاد کشور خود ایفا می‌کنند. نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و محروم شدن اقتصاد از توانایی‌های این قشر ضرر‌های فراوانی را در پی خواهد داشت که در این راستا دولت با حمایت از زنان شاغل و کارآفرین، سعی دارد زمینه را برای ورود آن‌ها به بازار کار فراهم کند.

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح توانمندسازی روستا‌ها و توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و کشاورزی برای کاهش آمار بیکاری و مهاجرت و حاشیه نشینی در روستا‌های استان ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار