مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: 9 دستگاه گردآوری کننده بدافزارها موسوم به 'سنسور هانی پات' در این استان نصب و استفاده از آن آغاز شده است.
کد خبر: ۶۵۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 24 September 2018

 

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی قاسم جلیلی نژاد روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت امنیت سایبری آذربایجان غربی افزود: از این دستگاه ها 300 مورد در سطح کشور نصب و سهم استان از این تعداد، سه درصد تعیین شده است.
وی ادامه داد: در صورت درخواست دستگاه های اجرایی آماده ارائه این سرویس هستیم و مشکلی برای ارائه خدمت نداریم.
وی اضافه کرد: با توجه به توسعه خدمات الکترونیک، گسترش دولت و بانکداری الکترونیک و خرید و فروش های اینترنتی نیاز است امنیت سایبری در کنار این توسعه قرار گیرد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به اهمیت امنیت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه ها و چالش های پیش رو در خصوص شنود، جاسوسی و تخریب اطلاعات در این حوزه نصب سنسور هانی پات ضروری است.
جلیلی نژاد افزود: در کنار اقدامات ارزشمند پلیس فتا در استان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این خصوص از طریق مرکز ماهر و مرکز آپای دانشگاه ارومیه که با بودجه وزارت ارتباطات ایجاد و پیگیری می شود، اقداماتی همچون برگزاری کارگاه های تخصصی ارتقای امنیت، ارسال 75 توکن امنیتی به دستگاه های اجرایی استان، ارائه انواع بسته های امنیتی به دستگاه های اجرایی، برگزاری اولین دوره رقابت های هک و نفوذ و مسابقه برنامه نویسی انجام داده است.
وی اضافه کرد: با توجه به بحث حریم خصوصی و آزادی های مشروع، صیانت از منافع و اسرار مردم و حفظ زیر ساخت های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیکی در کنار توسعه فناوری اطلاعات ضروری است که این امر با اهتمام ویژه دستگاه های مسوول در آذربایجان غربی دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، هانی پات ها یک تکنولوژی جدید و پویاست؛ همین ماهیت پویا باعث می شود که به راحتی نتوان آنها را تعریف کرد.
Honeypot ها به خودی خود یک راه حل به شمار نرفته و هیچ مشکل امنیتی خاصی را حل نمی کنند، بلکه ابزارهای بسیار انعطاف پذیری هستند که کارهای مختلفی برای امنیت اطلاعات انجام می دهند.
این تکنولوژی با تکنولوژی هایی مانند فایروالها و سیستمهای تشخیص نفوذ (IDS) متفاوت است، چرا که این تکنولوژی ها مسائل امنیتی خاصی را حل کرده و به همین دلیل راحت تر تعریف می شوند.
فایروالها یک تکنولوژی پیشگیرانه به شمار می آیند، آنها از ورود مهاجمان به شبکه یا سیستم کامپیوتر جلوگیری می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار