مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، 6 هزار بسته لوازم‌ التحریر بین دانش آموزان نیازمند تحت پوشش این نهاد در شهرستان های مختلف توزیع شد.
کد خبر: ۶۵۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 24 September 2018

 

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی عزیز سهندی  افزود: این تعداد لوازم التحریر از طریق کمک های مردمی و با مشارکت موسسات خیریه عترت بوتراب و حضرت رقیه (س) تهیه شده بود.
وی اضافه کرد: امسال در جشن عاطفه ها 25 میلیارد ریال کمک مردمی برای تامین نیازهای دانش آموزان در استان جمع آوری شد.
وی ادامه داد: همچنین 10 میلیارد ریال کمک هزینه به دانش آموزان نیازمند استان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت های مردمی پرداخت شده است.
وی بیان کرد: 14 هزار دانش آموز نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که برای آنها اقدامات مختلفی در استان انجام می شود.
وی، پرداخت کمک هزینه کتب درسی و لوازم التحریر، کمک به تقویت بنیه تحصیلی، کمک به راهیابی به دانشگاه از طریق تقویت بنیه تحصیلی، پایش میزان ترک تحصیل دانش آموزان تحت حمایت و ارجاع به حوزه اشتغال در راستای حرفه آموزی دانش آموزان را از جمله اقدامات کمیته امداد برای دانش آموزان تحت پوشش در استان عنوان کرد.
سهندی افزود: این اقدامات با پیش بینی 20 میلیارد ریال اعتبار در استان انجام می شود.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: علاوه بر اینها، 352 کودک بازمانده از تحصیل در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند که معادل چهار درصد از کل کودکان بازمانده از تحصیل استان است.
وی ادامه داد: فقر اقتصادی، فقر فرهنگی و دوری از مراکز آموزشی، از مهم ترین عوامل بازماندن دانش آموزان تحت حمایت از تحصیل است.
وی اضافه کرد: تمامی تلاش مجموعه کمیته امداد استان ریشه کنی بی سوادی در خانواده های مددجو و جلوگیری از بازماندن کودکان از تحصیل به دلیل فقر است.
به گزارش ایرنا، در آذربایجان غربی حدود 14 هزار دانش آموز بی بضاعت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای و تسهیلات خودکفایی بخشی از این وظایف است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار