مقامات وزارت دفاع آمریکا تایید کردند که تا ابتدای هفته آینده جنگنده‌های نسل پنج F-۳۵ را برای نخستین بار در جنگ افغانستان و علیه مخالفان استفاده خواهند کرد.
کد خبر: ۶۶۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 27 September 2018

 شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواستند نامی از آن‌ها برده نشود، گزارش داد که ناو «USS Essex» آمریکا اخیرا از خلیج عدن به سمت دریای عرب حرکت کرده و پس از آن راه خلیج فارس را پیش می‌گیرد.

براساس این گزارش جنگنده‌های نسل پنجم «F-35B» آمریکا ممکن است «در چند روز آینده» نخستین عملیات جنگی خود را در افغانستان انجام دهند.

به گزارش «اسپوتنیک»، استفاده احتمالی جنگنده‌های F-35B علیه مخالفان دولت افغانستان در حالی مطرح شده است که دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» اخیرا در گزارشی اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان افغان بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی افزایش یافته است.

یوناما اعلام کرد که در نیمه نخست سال 2018 میلادی بر اثر حملات هوایی نیروهای افغان و خارجی در افغانستان 149 غیرنظامی کشته  و 204 تن دیگر نیز زخمی شدند که این حاکی از افزایش 52 درصدی به زمان مشابه در سال گذشته آن است.

براساس این گزارش بیش از نیمی از تلفات غیرنظامیان افغان در این حملات هوایی را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

جنگنده F-35B یکی از 3 جنگنده از نوع F-35 و تنها نوع از این جنگنده پیشرفته است که قابلیت فرود عمودی مانند یک بالگرد را دارد.

این جنگنده همچنین قادر است نسبت به دیگر جت‌های جنگی در فضای بسیار کوتاهتری پرواز کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار