عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون فعلی نظام مهندسی و کنترل ساختمان مربوطه به ۲۲ سال پیش است که باید مورد اصلاح قرار گیرد.
کد خبر: ۶۶۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 30 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدهادی بهادری بر ضرورت اصلاح ساختار سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان تأکید کرد و گفت: کمیسیون عمران مجلس در چندین هفته اخیر، جلسات مکرری را برای بررسی وضعیت نظام مهندسی کل کشور برگزار کرد و در نهایت بر این مسئله تأکید شد که با توجه به نواقص قانون نظام مهندسی، باید این قانون اصلاح شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قانون فعلی نظام مهندسی و کنترل ساختمان مربوطه به 22 سال پیش است، افزود: امروز این قانون دچار مشکلات و خلاء های قانونی بوده و در بسیاری از موارد با قانون نظام فنی و اجرایی تناقض دارد، از این رو نمایندگان مجلس به دنبال حل این مسائل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کار در جامعه مهندسی و بالا بودن میزان بیکاری در این حوزه، بسیار ضروری است که مهندسان جوان جایگزین مدیران قدیمی شوند، امروز بسیاری از مدیران، شغل دولتی داشته و در حین فعالیت در حوزه ساخت و ساز در سازمان نظام مهندسی نیز دارای سمت هستند.

بهادری گفت: وزیر راه و شهرسازی اخیر بخشنامه ای را درباره عدم اجازه اشتغال افراد شاغل در سازمان های دولتی در سازمان نظام مهندسی ارائه کرده، که این موضوع به نظر مثبت و مفید خواهد داد تا افراد تمام تمرکز خود را در یک حوزه قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی بر اساس قوانین موجود و بخشنامه تضاد منافع، اجازه حضور مدیران شاغل در مناصب دولتی، در انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی داده نشده که این مسئله موجب اعتراض برخی مدیران شده است./

پایان پیام

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار