مدیرعامل اب وفاضلاب شهری مازندران هشدارداد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت:سال گذشته آب شیرین کن در گلوگاه نصب شد زیرا منابع آبی به سمت شوری می رود.
کد خبر: ۶۶۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 03 October 2018

به گزارش خبرنگارما، ذبیح الله ذاکری مدیرعامل شرکت اب وفاضلاب مازندران، با اشاره به کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا طی سالهای جاری اطهار کرد: بارش نزولات جوی دراین استان نسبت به استانهای دیگردر جایگاه بالاتری قراردارد اما در مجموع میزان بارش ها کم شده است.

عضوشورای اداری استانداری مازندران با اشاره به رشد مسافران و گردشگران در استان و افزایش تقاضاهای لسکان و زندگی در این استان تصریح کرد: ایران بیست و چهارمین کشور دارای تنش آبی است و باید راهکارهای مناسبی در این بخش ارائه کنیم.
این مقام مسوول ، با ابراز تاسف از اینکه میزان متوسط نزولات جوی سال به سال در کشور رو به کاهش است گفت: متوسط بارندگی در مازندران نیز روز به روز با کاهش مواجه است و علاوه براین، میزان گرما نیز سال جاری نسبت به سنوات قبل رشد یافته است.
ذاکری با بیان اینکه درجه حرارت سبب کاهش و تنش منابع آبی می شود گفت: جمعیت وارده به استان دو تا سه برابر جمعیت استان است و این امر سبب می شود تا تنش آبی در استان بیشتر شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، کیفیت منابع آب را امری مهم برشمرد و گفت: به دلیل آنکه چاه های حفرشده عمق زیادی دارند، بیشترین مشکل را مواجه می شویم و در حال حاضر بیشترین سرطان را در استان شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه مصارف و تقاضا برای آب روز به روز در حال افزایش و رشد است گفت: هرساله پنج لیتر در ثانیه باید به منابع آبی افزوده شود.
این مدیرعامل با بیان اینکه به آمایش سرزمینی توجه ای نشده است گفت: به عنوان نمونه در مسکن مهر و در منطقه میارکلای ساری بدون توجه به آمایش سرزمینی سه هزار نفر اسکان می یابند و ایجاد شهرک و شهرهای جدید از یکسو و کمبود منابع مالی و آبی سبب بروز مسائلی شده است.
وی گفت: در بخش آب و فاضلاب از نظر مالی عقب ماندگی داریم و بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم وبرای کاهش عقب ماندگی این مبلغ باید تخصیص داده شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار