نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد مرز رسمی سلماس از طریق وزارت امور خارجه به صورت جدی در حال پیگیری است گفت: امید است چهارمین مرز رسمی استان از طریق سلماس-وان برای صادرات کالا و رفت و آمد مسافر ایجاد شود.
کد خبر: ۶۶۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶ 03 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی شهروز برزگر، با اشاره به اینکه هم اکنون طرح جامعی در فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است اظهار کرد: در این زمینه عدم به کارگیری بازنشستگان در مدیریت‌های میانی جامعه مطرح است تا فضا برای جوانان باانگیزه و فعال فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌ها و طرح‌های ملی و استانی در حال اجرا در سلماس تصریح کرد: ورزشگاه پنج هزار نفری سلماس که از طرح‌های ملی بوده است، در چند سال گذشته راکد بوده اما در 22 بهمن امسال افتتاح می‌شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر آن ساخت بیمارستان سلماس نیز از وزارت مسکن و شهرسازی به وزارت بهداشت و درمان منتقل شده است.

وی با اشاره به وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سلماس بیان کرد: در این رابطه نیز مسئولان استانی و ملی به طور جدی به آن ورود کرده و هم اکنون به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی توانمند هستند.

برزگر گفت: این منطقه دارای یک هزار و 50 هکتار زمین بوده و 500 تا 600 هکتار آن نیز در مرز کوزه‌رش تبدیل به بازار محصولات کشاورزی، بازار مشترک با ترکیه و مکانی برای صادرات تولیدات خارجی به کشور همسایه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد مرز رسمی سلماس از طریق وزارت امور خارجه به صورت جدی در حال پیگیری است اظهار کرد: امید است چهارمین مرز رسمی استان از طریق سلماس-وان برای صادرات کالا و رفت و آمد مسافر ایجاد شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه پایاب سد زولا و دریک برای شهرستان سلماس امری حیاتی است افزود: با توجه به اینکه ایران کشوری کم آب است باید آب پشت سد مدیریت شده تا بهره‌وری و تولید محصولات کشاورزی به ویژه با روش‌های نوین آبیاری چندین برابر شود.

وی با اشاره به وجود شرکت‌های گلخانه‌ای اظهار کرد: در این زمینه نیز 58 هکتار زمین وجود داشته و در حال واگذاری به بخش خصوصی است و می‌تواند برای 700 تا 800 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کند.

برزگر با اشاره به سایر اقداماتی که قرار است در آینده در سلماس انجام شود گفت: ایجاد دو مدرسه دخترانه شبانه روزی در سلماس و نیز ایجاد 38 کیلومتر راه روستایی و 160 کیلومتر روکش راه روستایی انجام می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلماس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
اقای برزگر و اقای فرماندار کو چرا ورزشگاه افتتاح نشد چقدر وعده وعید از ۲۲بهمن ۵ماهه رد شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار