کد خبر: ۶۶۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳ 08 October 2018

تابناک / آرای کمیته انضباطی دیدار تیم‌های چوکا تالش و داماش گیلان در جام حذفی روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت و این دو تیم و هوادارانشان که پیش از این مورد تقدیر رسمی رییس همین کمیته قرار گرفته بودند.

آرای کمیته انضباطی دیدار تیم‌های چوکا تالش و داماش گیلان در جام حذفی روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت و این دو تیم و هوادارانشان که پیش از این مورد تقدیر رسمی رییس همین کمیته قرار گرفته بودند، در کمال تعجب این بار با توبیخ کتبی تنبیه شدند.

شاید تقدیر و تمجید کمیته انضباطی به این سبک و سیاق باشد که یک روز خبر از تقدیر رسمی و حتی وعده پاداش نقدی به کانون هواداران دو تیم داده شود و دیگر روز همین افراد شایسته تقدیر، با توبیخ و تنبیه مواجه شوند. ما که دچار حیرت و سرگیجه شدیم، به همین دلیل سکانسهای اصلی مربوط به دیدار چوکا و داماش را با هم مرور می کنیم تا شما را بیشتر در جریان حیرت ما از رفتارهای پارادکس گونه کمیته انضباطی قرار دهیم:


سکانس اول، تاریخ بیست و چهارم شهریور ۹۷: در این روز مصاف یکصد و بیست دقیقه ای جانانه ای از سوی چوکا و داماش درمرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در حضور پرتعداد و پرشور هواداران دو تیم در استادیوم پوریای ولی تالش برگزار شد. دیداری جذاب و بدون حاشیه که روح تازه ای را به کالبد این استادیوم قدیمی معروف به قلعه عقابها دمید و هواداران دو تیم بدون حاشیه و اهانت حتی به تشویق یکدیگر هم پرداختند، تا جایی که در پایان این بازی رسانه های مختلف نوشتاری و شنیداری، شبکه های مختلف تلویزیونی و حتی برنامه نود به تمجید از رفتار دوستانه و رفاقت تالش ها و گیلک ها در کنار رقابت شان پرداختند و از آن به عنوان یکی از نقاط عطف فوتبال کشور یاد کردند.
سکانس دوم، بیست و هفتم شهریور ۹۷: در این روز و به فاصله سه روز از دربی گیلانی ها در جام حذفی خبری روی خروجی سایت رسمی فدراسیون به نقل از رییس کمیته انضباطی قرار گرفت که در آن رییس کمیته انضباطی از این دو تیم و هوادارنشان تمجید کرده و عنوان کرده بود که هواداران دو تیم باید الگوی دیگر تیم ها قرار بگیرند. بخشی از مصاحبه منتشر شده در سایت فدراسیون را بخوانید:
حسن زاده گفت: امیدوارم رفتار تماشاگران چوکا و داماش گیلانیان برای همه تماشاگران خصوصا در استانهایی که شهرآورد استانی بین تیمهای بومی برگزار میشود، الگو شود.
سکانس سوم، پانزدهم مهر ۹۷: در این روز هم خبری روی خروجی سایت رسمی فدراسیون با عنوان اعلام رای انضباطی دیدار تیمهای چوکا تالش و داماش گیلان از سوی کمیته انضباطی قرار گرفت و هر دو تیم مورد توبیخ و جریمه قرار گرفتند. عین رای صادره را با هم می خوانیم:
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال دیدار تیمهای چوکای تالش و داماش گیلان از سری رقابت‌های جام حذفی برگزار شد که از سوی تماشاگران تیم چوکا تخلفاتی مبنی بر اهانت تماشاگران به تیم مقابل و اصرار یکی از لیدرهای این تیم جهت ورود به زمین بازی رخ داد. این تیم به توبیخ کتبی محکوم شد. تیم داماش گیلان به دلیل استفاده الفاظ ناشایست توسط تماشاگرانش و رفتار غیرورزشی به توبیخ کتبی محکوم شد. داماش گیلان به دلیل داشتن پنج بازیکن اخطاری از داور هم باید ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
در پایان نتیجه گیری ازموارد بازگو شده را به مخاطبان محترم واگذار کرده و هیچ توضیح بیشتری نمی دهیم. البته فقط یادآوری کنیم که چهارشنبه هفته جاری این دو تیم یکبار دیگر در همین استادیوم البته این بار در چهارچوب رقابتهای لیگ دسته دوم با هم دیدار خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار