معاون مسافری شرکت راه‌آهن، از آغاز پیش‌فروش سفرهای ریلی اربعین امسال، به صورت ترکیبی ریلی-جاده ای از تهران به کرمانشاه و مهران، از ۲۱ مهرماه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 09 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی میرحسن موسوی در نشست خبری تشریح برنامه‌های شرکت راه آهن برای سفرها یایام اربعین گفت: برای ایام اربعین دو بسته سفر ترکیبی به صورت ریلی و جاده‌ای از تهران تا نجف در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حرکت رفت زائران اربعین از تهران تا کرمانشاه با قطار، از کرمانشاه تا مهران با اتوبوس و از مهران تا نجف با اتوبوس عراقی برنامه‌ریزی شده است؛ ضمن اینکه برای بازگشت از سفر نیز، از کربلا تا مهران با اتوبوس عراقی، از مهران تا کرمانشاه با اتوبوس‌ ایرانی و از کرمانشاه تا تهران با قطار طراحی شده است.

معاون مسافری شرکت راه آهن بسته دوم را به شکل سفر ترکیبی ریلی-جاده ای در نظر گرفته که به صورت حرکت با قطار در مسیر تهران-خرمشهر و با اتوبوس از خرمشهر-شلمچه خواهد بود؛ ضمن اینکه حرکت از بصره به نجف نیز با اتوبوس عراقی انجام خواهد شد. همچنین زائران اربعین می توانند مسیر برگشت را از کربلا تا مرز شلمچه، با اتوبوس و از شلمچه تا خرمشهر با اتوبوس‌های ایرانی و از خرمشهر تا تهران با قطار سیر کنند.

به گفته موسوی: کلیه مسافران می توانند بسته سفرهای ترکیبی اربعین را از آژانس ها و یا اینترنتی تهیه کنند.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن افزود: برای سفرهای اربعین امسال ۲۸۰ هزار نفر-صندلی در نظر گرفته شده که نسبت به اربعین سال گذشته که ۲۲۱ هزار نفر-صندلی آماده شده بود، ۲۷ درصد رشد نشان می دهد.

معاون مسافری راه آهن خاطرنشان کرد: قطارها به صورت چهارتخته، شش تخته و اتوبوسی خواهند بود که قیمت بسته سفر ریلی-جاده ای در خاک ایران به صورت ریالی و قیمت بسته سفر زائران در خاک عراق به صورت ارزی محاسبه می شود؛ ولی همه این مسیر با یک بلیت انجام خواهد شد.

به گفته موسوی: پیش فروش ایام سفرهای اربعین که از اول تا آخر آبان امسال شامل سفرهای اربعین و ۲۸ صفر می شود، از شنبه ۲۱ مهرماه ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد. همچنین سامانه تلفنی ۰۲۱۵۱۴۹ با نام سامانه صدای مسافر پاسخگوی سوالات مسافران در این زمینه خواهد بود.

معاون مسافری راه آهن تصریح کرد: قیمت ها برای اقشار متوسط و ضعیف در سال جاری از سوی شرکت های ریلی پایین نگهداشته شده است و شرکت راه آهن نیز برای آنکه هزینه تمام شده شرکت های مسافری ریلی برای هر مسافر افزایش نیابد، در ایام اربعین حق دسترسی به ریل از شرکت های ریلی دریافت نخواهد کرد و هزینه لکوموتیو نیز از شرکت های ریلی به صورت ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت واقعی، اخذ خواهد شد.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن در بخش دیگری از اظهارات خود به ارائه آمار عملکرد شش ماهه نخست امسال در بخش مسافری ریلی پرداخت و گفت: در این مدت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفرسفر با قطار حومه ای و ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفرسفر با قطارهای بین شهری به مسافرت پرداختند که در زمینه قطارهای بین شهری نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۰ درصد و در بخش قطارهای حومه ای ۷ درصد رشد داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: میانگین تاخیر از مبدا زیر ۳۰ ثانیه و میانگین تاخیر در مقصد زیر ۳۰ دقیقه بوده است.

معاون شرکت راه آهن ادامه داد: امسال قطارهای گردشگری جدیدی نیز به قطارهای گردشگری قبلی افزوده شد که شامل مسیر اراک-بیشه، تهران-کاشان، تهران-بیابانک، کرمان – راین، اهواز-تنگه پنج، مشهد-نیشابور، تبریز-مراغه و تبریز-جلفا می شود.

موسوی درباره رتبه بندی قطارهای مسافری گفت: کار رتبه بندی قطارها به پایان رسیده و از زمستان امسال فروش بلیت با درج رتبه قطارها آغاز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در شرکت راه آهن: در ۶ ماهه نخست امسال بازسازی و نوسازی ایستگاه های راه آهن، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی، خرید و نصب پله برقی بر روی سکوها و رمپ ها و دیگر تعمیرات مورد نیاز انجام شده است.

وی افزود: طی ۲ ماه آینده قطار مسافری به مسیرهای رشت و ارومیه به شبکه ریلی افزوده خواهد شد که این اقدام پس از افتتاح و بهره برداری کامل زیرساختهای ریلی این دو مسیر انجام می شود. مدت زمان سیر از تهران تا رشت و تهران تا ارومیه نیز پس از آنکه کمیسیون سرعت، میزان مدت زمان سیر را تعیین کرد، اعلام خواهد شد.

موسوی افزود: چند مسیر جدید نیز در سال جاری به قطارهای حومه ای افزوده شد که شامل تهران-تاکستان می شود. همچنین ۳ زوج قطار حومه ای به مسیر تهران-پرند و تهران-زنجان و ۲ زوج قطار حومه ای تهران-قم نسبت به سال گذشته افزوده شده است.

معاون مسافری راه آهن درباره قطارهای بین المللی گفت: مسیر تبریز-وان (ترکیه) راه اندازی شده و طی مذاکراتی که با راه آهن ترکیه داشتیم، پس از تکمیل تعمیرات خطوط راه آهن این کشور، از دو ماه آینده قطار بین المللی تهران-آنکارا-استانبول هم به مجموعه قطارهای بین المللی شرکت راه آهن افزوده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار