نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ایجاد گلخانه و کشت زعفران یکی از معیشت‌های جایگزین در این رابطه است که آب زیادی هم نمی‌خواهد و می‌توان با تانکر نیز آب آن را تامین کرد.
کد خبر: ۶۶۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 11 October 2018

 به گزارش تابناک آذربایجان‌غربی شهاب الدین بی مقدار در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به راهکارهای معیشت جایگزین در حوزه دریاچه ارومیه، اظهار داشت: باید از افراد دغدغه مند و کسانی که با مطالعه و پژوهش‌های خود، راهکارهای عملی برای احیا دریاچه ارومیه دارند استفاده کرد.

وی افزود: ایجاد گلخانه و کشت زعفران یکی از معیشت‌های جایگزین در این رابطه است که آب زیادی هم نمی‌خواهد و می‌توان با تانکر نیز آب آن را تامین کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان این که نصب پنل‌های خورشیدی نیز می‌تواند در روستاهای اطراف دریاچه ارومیه، موثر باشد، ابراز داشت: اهالی روستای 300 خانواری سرای و قشلاق خواستار نصب این پنل‌ها شده‌اند.

وی به مبارزه جدی با متخلفین در حفر چاه‌های غیرمجاز و... تاکید کرد و گفت: نباید با دستور یک نماینده مجلس یا مقام مسئول، از این تخلفات چشم پوشی کرد و یا اجازه حفر چاه غیر مجاز را داد.

بی مقدار با قدردانی از عملکرد خوب اداره کل منابع طبیعی استان در مبارزه با ریزگردها، عنوان کرد: باید در بحث دریاچه ارومیه نیز از سازمان‌های مردم نهاد و یا همان، NGOها کمک گرفت.

 وی ادامه داد: از سازمان‌های مردم نهاد درخواست داریم تا هر کدام از آنان طرحی در راستای احیا دریاچه ارومیه دارند، به صورت گزارشی کامل برای ما ارائه کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تاکید بر این که ما باید به صورت کامل برای احیا دریاچه ارومیه وارد شویم، تصریح کرد: در این راستا می‌توانیم حسابی به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی در این خصوص، افتتاح کنیم.

وی از کاشت محصولات غرق آبی در شهرستان‌ها و روستاهای اطراف دریاچه نیز انتقاد کرد و ابراز داشت: در مزارع و باغات شهرستان نقده، چغندر می‌کارند که آب بسیار زیادی مصرف می‌کند و می‌توانند به جای آن اقدام به کاشت زعفران کنند که هم آب چندانی را نمی‌خواهد و هم بسیار گران قیمت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار