رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: نوسانات ارزی بازار عامل اصلی دیرکرد ثبت‌نام زائرین اربعین بود، اما به تازگی ثبت نام زوار کربلا آغاز شده است.
کد خبر: ۶۶۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 11 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان‌غربی محمدرضا ندیری  با اشاره به اینکه نوسانات ارزی بازار عامل اصلی دیرکرد ثبت‌نام زائرین اربعین بود اظهار داشت: با در نظر گرفته شدن نوسانات ارز در بازار قیمت ثبت‌نام برای زائرین اربعین 377 هزار و 700 تومان است که با احتساب هزینه خدمات درمانی به مبلغ پانزده هزار تومان و هزینه بیمه پنج هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

ندیری گفت: به علت نبود ثبات در بازار ارز، امسال قیمت اعزام زائرین به حج افزایش خواهد یافت افرادی که اعزام شدند هیچ افزایش قیمتی نداشتند و تاکنون هیچ تسهیلات ویژه‌ای برای بازنشستگان در نظر گرفته نشده است.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: زائرین بیشتر از 90 درصد از خدماتی که در اختیارشان گذاشته‌شده بود راضی بودند چرا که در عربستان اکثر وسایل حمل بار و مسافر، هتل‌ها و دیگر خدمات به روز و نو هستند و آشپزان و غذاهای طبخ شده با بهترین مواد به بهترین صورت در اختیار زائرین حج قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هلال احمر متولی امورات بهداشتی و درمانی حجاج است که در مدینه به علت اسکان در مدت‌زمان کوتاه چند درمانگاه مجهز تجهیز شده ولی در مکه به علت اسکان به مدت زمان طولانی بیمارستان‌های با بخش‌های داخلی، تخصصی، اورژانس و دیگر قسمتها تجهیز شده است.

ندیری تأکید کرد: اگر پروازهای زائرین به مکه یا به ایران با تاخیرمواجه شود به علت این است که 50 درصد بار انتقال زائر بر عهده ایران ایر و پنجاه درصد بر عهده عربستان است که با عربستان برای آسایش بیشتر زائرین مذاکره‌های صورت می‌گیرد و می‌خواهیم از سه فرودگاه برای اعزام استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار