مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: برای نخستین بار در ایستگاه راه آهن مهاباد محموله 20 هزار تُنی تولیدی در پتروشیمی این شهرستان بارگیری شد.
کد خبر: ۶۷۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 23 October 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی شاپور ارسلانی روز سه شنبه افزود: این محموله که به مقصد بندرعباس بارگیری شده از راه زمینی به ایستگاه راه آهن مهاباد منتقل شده بود و از طریق قطارهای 12 واگنی به ظرفیت هر واگن 50 تن به مقصد حمل می شود. 
وی اضافه کرد: این محموله تولیدی در پتروشیمی مهاباد با توجه به نظر و درخواست صاحبان آن ظرف سه تا چهار روز به ایستگاه مقصد حمل می شود.
ارسلانی با بیان اینکه از حمل بار با استفاده از راه آهن به عنوان حمل و نقل سبز یاد می شود، ادامه داد: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل زمینی امنیت بیشتر و هزینه کمتری دارد و از این رو سیاست های دولت هم حمایت از این شیوه حمل و نقل و توسعه آن در سطح کشور است. 
به گزارش ایرنا مجتمع پتروشیمی مهاباد سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین (ظرفیت اسمی) و 30 هزار تن «بوتن یک» را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.
نزدیکی ایستگاه راه آهن به مجتمع پتروشیمی مهاباد زمینه بسیار مناسبی را برای حمل محصولات تولیدی این مجتمع از طریق شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور را فراهم کرده است.
عملیات اجرایی خط آهن مراغه – ارومیه به طول 183 کیلومتر دارای چهار ایستگاه اصلی در میاندوآب، مهاباد، نقده، ارومیه و سه ایستگاه بین راهی در ملکان، قزقلعه و رشکان است.
تاکنون قطعه اول از این خط از مراغه تا میاندوآب و قطعه دوم آن از میاندوآب به مهاباد به بهره برداری رسیده است و به زودی با حضور مسوولان عالی رتبه کشور قطعه های سه و چهار آن نیز افتتاح می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار