وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو تلفنی با همتای عراقی خود مساعدت هر بیشتر دولت آن کشور را برای تسهیل شرایط زائران اربعین بویژه در مرزهای دو کشور خواستار شد.
کد خبر: ۶۷۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 25 October 2018

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در گفت‌وگویی تلفنی با محمد علی الحکیم، ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید عراق و آرزوی موفقیت برای او، ابراز امیدواری کرد که روابط خوب دو کشور همسایه در تمامی ابعاد و در جهت منافع دو ملت گسترش یابد. 
وی با تشکر از مهمان نوازی گرم دولت و مردم عراق از زائران عتبات عالیات و شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین حسینی که نماد عظمت و تکریم اهل بیت (ع) و سمبل همراهی و اتحاد دو ملت است، کمک و مساعدت هر چه بیشتر دولت عراق را برای تسهیل شرایط زائران اربعین بویژه در مرزهای دو کشور از جمله مرز مهران خواستار شد. 
محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه عراق هم در این گفت وگو ضمن تشکر از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به روابط بسیار خوب و دیرینه دو ملت ایران و عراق بر تقویت و گسترش بیش از پیش روابط دو جانبه تاکید کرد. 
وی زائران اربعین را مهمانان دولت و ملت عراق خواند و نسبت به ارائه تسهیلات لازم به آنها در طول سفر به عتبات عالیات اطمینان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار