رسانه‌های غربی روز پنجشنبه گزارش دادند که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به حرکت کاروانی از پناهجویان به سمت این کشور، تصمیم به افزایش صدها نفری شمار نیروهای مستقر در مرز با مکزیک گرفته است.
کد خبر: ۶۷۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹ 25 October 2018

منابع آگاه به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفته‌اند که در وهله نخست دست‌کم 800 نفر در نقاط مرزی مستقر خواهند شد.
به گفته این منابع، فعالیت نیروهای یاد شده متمرکز بر حراست از گذرگاه‌های کلیدی است که انتظار می‌رود مهاجران از آنجا اقدام به ورود به خاک آمریکا کنند.
منابع خبری این رسانه می‌افزایند که قرار نیست این نیروها برای توقف مهاجران، دست به اسلحه ببرند؛ بلکه هدف از استقرار آن‌ها، ارائه پشتیبانی‌های فنی است.
استقرار نیروهای جدید همزمان با حرکت گروهی چند هزار نفره از مهاجران غیرقانونی به سمت خاک آمریکا است.
این کاروان از مهاجران آمریکای مرکزی که بالغ بر هفت هزار نفر تخمین زده می‌شوند، هم‌اکنون در منطقه مرزی بسر می‌برند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیش از این هشدار داده بود که در صورت عدم توقف کاروان مهاجران که اغلب از کشورهای هندوراس، گواتمالا و اِل سالوادور عازم آمریکا شده‌اند، نیروهای ارتش را به نقاط مرزی می‌فرستد.
وی حرکت منسجم این مهاجران را توطئه دولت ونزوئلا و مخالفان سیاسی خود دانسته است که می‌تواند جایگاه حزب جمهوریخواه در انتخابات آتی کنگره را تضعیف کند.
مقابله با موج پناهجویان از جمله وعده‌های مهم انتخاباتی ترامپ بود که به دنبال آن طرح‌های مختلفی از ساخت دیوار مرزی تا فرمان منع ورود مسلمانان به اجرا درآمد.
دولت این کشور همچنین طی یکسال و نیم گذشته، تلاش‌های بسیاری برای محدود کردن مهاجرت‌های فامیلی داشته و سقف پذیرش پناهجو را به شدت کاهش داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار