رییس سازمان حفاظت محیط زیست :
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 100 درصد منابع آبهای تجدیدپذیر در کشور ما استفاده و مصرف می‌شود در حالی که این میزان باید به 40 درصد برسد .
کد خبر: ۶۷۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 14 November 2018

عیسی کلانتری  اظهار داشت: با توجه به میزان مصرف آب در کشور می توان گفت همچنان به محیط زیست، سهم آب مطمئنی نخواهد رسید.

وی در خصوص جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست در تصمیم گیری در حوزه مدیریت منابع آب گفت: مشکل محیط زیست این است که هیچ وقت مدعی آب منابع محیط زیستی نبوده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: تا زمانی که مصرف آب در کشور کاهش پیدا نکند توسعه پایدار مفهومی نخواهد داشت و منابع آب هم پایدار نخواهند بود و به دنبال آن ماندگاری محیط زیست طبیعی نیز در معرض خطر قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: ناچاریم مصرف آب را درکشور کم کنیم؛ اگر بناست به فکر نسل های بعدی و حفظ محیط زیست باشیم این مقدار مصرف آب در کشور نمی‌تواند حافظ محیط زیست و حقوق نسل های بعد باشد.

سهم حقابه محیط زیست باید به 25 میلیارد مترمکعب برسد

کلانتری با بیان این که وزارت نیرو باید حقآبه زمستانی تعیین شده برای تالابها را بدهد، خاطرنشان کرد: حقابه تالاب ها با توجه به شرایط موجود 12 میلیارد متر مکعب است ولی این میزان باید افزایش پیدا کند و سهم محیط زیست باید به 25 میلیارد متر مکعب برسد.

وی گفت: وضعیت تالاب‌ها در حال حاضر با توجه به بارندگی‌ها بد نیست ولی این وضعیت پایدار نیست.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد : اگر مصرف آب کاهش یابد آب نیز به تالاب ها و رودخانه ها می رسد.

عیسی کلانتری ظهر سه شنبه به همراه مدیر کل مدیریت بحران خوزستان و مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از سالن مانتیتورینگ هدایت و عملیات مدیریت بحران خوزستان بازدید کرد.

' اسحاق جهانگیری' معاون اول رییس جمهوری روز دوشنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی طی سفری 2 روزه به همراه وزیران ورزش و جوانان ، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نیرو و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به خوزستان سفر کرده است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار