مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 160 نفر از خانواده های معظم شهدا به عنوان نخستین مسافران ایستگاه راه آهن ارومیه، فردا /دوشنبه/ پس از افتتاح این خط آهن توسط رییس جمهوری به مشهد مقدس اعزام می شوند.
کد خبر: ۶۸۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 18 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم مبارک قدم روز یکشنبه افزود: شهر ارومیه سومین مرکز استانی است که در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و در دولت تدبیر و امید به شبکه ریلی متصل شده و آرزوی دیرینه مردم ارومیه و استان تحقق یافته است.
وی بیان کرد: در سفر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به آذربایجان غربی، علاوه بر افتتاح ایستگاه قطار ارومیه، بیمارستان امام خمینی (ره) خوی نیز که توسط راه و شهرسازی احداث شده است، به بهره برداری می رسد تا مردم شمال استان بتوانند از امکانات درمانی در محیطی مناسب بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، راه آهن مراغه - ارومیه دارای 182 کیلومتر طول بوده که 98 کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.
بیش از پنج هزار و 131 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده که افزون بر چهار هزار میلیارد ریال آن در دولت تدبیر و امید بوده است؛ ارزش این طرح با نرخ روز به بیش از 10 هزار میلیارد ریال می رسد.
این طرح که از جمله مهمترین طرح های افتتاحی برای مردم شهر ارومیه طی دهه های گذشته به شمار می رود، نتایج بسیاری در راستای توسعه همه جانبه این شهرستان و حتی مناطق وسیعی از مرکز، جنوب و شمال استان خواهد داشت که از جمله آثار اقتصادی آن می توان به کاهش هزینه های حمل و نقل کالا و توسعه روزافزون اقتصادی، ایجاد ارتباط ترانزیتی استان های مختلف کشور با ترکیه و عراق از طریق مرزهای تمرچین و سرو، ایجاد فرصت های جدید اشتغال در حوزه حمل و نقل و تبدیل ارومیه به هاب لجستیک کالا اشاره کرد.
در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی بیش از 10 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی به بهره برداری می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار