رئیس جمهور در جمع مردم خوی:
رئیس جمهور گفت: اگر روال دولت های پیشین ادامه می یافت، امروز حتی یک قطره آب در دریاچه ارومیه باقی نمانده بود، اما به همت دولت یازدهم و دوازدهم دریاچه به حالت تثبیت رسیده است.
کد خبر: ۶۸۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 19 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، رئیس جمهور گفت:

اگر تلاش دولت های یازدهم و دوازدهم نبود و دریاچه روال سابق خود را طی می کرد، امروز یک قطره آب هم در این دریاچه باقی نمانده بود.

آقای روحانی با اشاره به تبعات فاجعه آمیز خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: می دانم که احیای دریاچه ارومیه اعتبارات بسیاری نیاز دارد، اما خشک شدن دریاچه با نابود کردن کشاورزی، صنعت، محیط زیست و سلامت مردم، هزینه های غیرقابل جبرانی برای شمالغرب کشور خواهد داشت.

او به وعده دیگر خود در خصوص رساندن خط آهن به ارومیه هم اشاره کرد و گفت: خط آهن مراغه ارومیه سالها به طول انجامید و 80 کیلومتر از این خط آن در در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شد، و افتخار می کنم که امروز این راه آهن را افتتاح خواهیم کرد تا این استان مرزی به قلب کشور و جهان متصل شود.

آقای رئیس جمهور گفت: در سفر پیشین به آذربایجان غربی قول دادم 60 طرح در این استان اجر شود که امروز 20 طرح از آن 60 طرح افتتاح شده و  24 طرح بیش از 70 درصد پیشرفت دارد که نشان می دهد، تمام کارگزاران دولت برای پاسخگویی به نیازهای مردم این استان تمام تلاش خود را بکار بسته اند.

او گفت: برای انجام این طرح ها یکهزار و 180 میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که تا بدین روز نزدیک به 2 هزار و 150 میلارد تومان برای اجرای طرح های توسعه ای در آذربایجان غربی هزینه شده است.

آقای روحانی با ابراز خرسندی از ارتقا شاخص های بهداشت و سلامت در آذربایجان غربی نیز گفت: افزایش 600 تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی و افزایش تعداد آن از 3 هزار و 782 تخت به 4 هزار و 139 تخت و فعالیت 117 پزش در مناطق محروم و دور افتاده نشان دهنده موفقیت دولت در ارتقا شاخص سلامت در آذربایجان غربی است.

او تجهیز 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به تاسیسات آبیاری مدرن، بهره مندی مردم 684 روستا از نعمت گاز، افزایش صادرات محصولات کشاروزی استان از 3 میلون تن در سال به 4 میلیون و 600 هزار تن و خودکفایی کشور در تولید گندم را دیگر نشانه های توسعه ایران و آذربایجان عنوان کرد.

او با اعلام آگاهی از شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم، از ملت ایران خواست امسال و سال آینده با امیدواری کامل به آینده ایران، در مسیر حل مشکلات کشور به مسئولان و خدمتگزاران خود کمک کنند.

آقای روحانی روحانی گفت: دولت تلاش می کند تورم و مسیر صعودی قیمت اجناس را مهار و میزان اشتغال را افزایش دهد.

او نوسانات قیمت ارز را به شمشیر دو لبه ای تشبیه کرد که هم مردم و هم صادرات را متاثر می کند.

رئیس جمهور تولید و صادرات محصولات غذایی و کشاورزی، صنعتی و معدنی، محصولات پتروشیمی و همچنین رونق صنعت گردشگری را راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست.

رئیس جمهور در پاسخ به شور و شوق مردم خوی که در مراسم استقبال از رئیس جمهور شرکت داشتند، قول داد تا در کنار مزار شمس تبریزی، یک مجتمع باشکوه فرهنگی برای جوانان و مردم فرهنگ دوست خوی احداث کند.

آقای روحانی اعتبار استان آذربایجان غربی را در سال آینده 2 هزار و 248 میلیارد تومان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار