وزیر نیرو گفت: با پشتیبانی دولت و مجلس به ویژه در تدوین لایحه سال ۹۸ امیدوار هستیم سال پیش رو را بدون اختلال در مسیر توسعه کشور طی کنیم، در حالی که شاهد تحریم ناروای ایالت متحده بر کشور هستیم.
کد خبر: ۶۸۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲ 20 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا اردکانیان عصر امروز در مراسم احداث نیروگاه سیکل ترکیبی گلبرق ماکو، اظهار کرد: امید است با علاقه‌ای که در سرمایه‌گذار برای توسعه نیروگاه وجود دارد، شاهد توسعه نیروگاه باشیم و از این امر نیز استقبال کرده و مسیر را آسان خواهیم کرد.

وزیر نیرو بیان کرد: وزارت نیرو ۵۱ پروژه در دست اجرا در بخش آب و برق و فاضلاب شهری و روستایی در استان دارد که فقط در بخش طرح‌های توسعه منابع آب و خاک که شامل احداث سد و تاسیسات مرتبط با زهکشی است و مبلغی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولتی و صندوق توسعه مالی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم سریعا طرح‌ها به بهره برداری کامل برسد، عنوان کرد: از جمله این طرح‌ها سد سیلوه و کانی سیب و کرم آباد و چپرآباد هستند تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

اردکانیان تصریح کرد: طرح‌های وزارت نیرو نقش تعیین کننده در ارتقاء رفاه و آرامش منطقه دارد و ضمن این‌که مناطق مرزی به نوعی ویترین کشور هستند و توسعه این مناطق به جد دنبال می‌شود و طرح‌های توسعه را در این مناطق پیگیر بوده تا شاهد رونق و اجرای طرح‌های بزرگ آب و انرژی در این منطقه باشیم.

وی اظهار کرد: هشت هزار مگاوات توان تولید برق در اوج بار تابستان ۹۸ را پیش بینی می‌کنیم که میزان قابل توجهی از آن را با احداث ۲۵ نیروگاه سیکل ترکیبی در نقاط مختلف کشور و تامین ۴۰ درصد کمبود را با برنامه مدیریت مصرف جبران کنیم.

ارکانیان گفت: با پشتیبانی دولت و مجلس به ویژه در تدوین لایحه سال ۹۸ امیدوار هستیم سال پیش رو را بدون اختلال در مسیر توسعه کشور طی کرده و در حالی که شاهد تحریم ناروای ایالت متحده بر کشور هستیم از این محدودیت به عنوان فرصت برای شکوفایی بیشتر در عرصه تولید داخل، کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و دقت عمل از تهدیدها و تحریم ها، فرصتها را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: از اول مهر تا ۲۶ آبان میزان بارش کشور به میزان قابل توجهی از بارش در دوره مشابه سال پیش بیشتر بوده اما هنوز مخازن ما نسبت به سال گذشته از حجم کمتری برخوردار هستند چون پایان شهریور وضعیت نامناسب تری نسبت به سال ۹۶ وجود داشت.

 پشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شودپشتیبانی دولت تدبیر و امید سبب عبور موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها می‌شود

عکاس مهدی رضاوردی نژاد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار