رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از افزوده شدن هزار و ۶۷۸ تخت به تعداد تخت های اقامتی استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 24 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلیل جباری با بیان اینکه در حال حاضر چهار و ۹۴۹ تخت اقامتی در استان داریم افزود: با اتمام طرح های در دست اجرا تعداد تخت های اقامتی استان به شش هزار و ۶۲۷ تخت افزایش می یابد.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر ۱۵ پروژه در حوزه گردشگری استان به بهره‌برداری رسیده است که زمینه ساز توسعه توریست در استان بوده و با اجرای این طرح ها استان برای میزبانی رویداد بین المللی ارومیه ۲۰۲۰ آماده می شود.

جباری از اجرای ۴۰ طرح گردشگری در استان خبر داد و اظهارداشت: برای اجرای این طرح ها ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، امروز بحث گردشگری و بوم‌گردی یکی از محورهای توسعه در مناطق مختلف کشورو استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی حجم تعهد سرمایه گذاری این اداره کل در سالجاری را دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار عنوان کرد و افزود: دو هتل ۵ ستاره در فیرورق خوی و ماکو، مجتمع آب درمانی خوی و ده ها واحد اقامتی بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۶۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است که به طور متوسط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

جباری همچنین از فعالیت ۱۱ تشکل مردم‌نهاد حوزه گردشگری در استان خبر داد و گفت: روزهای ۷ و ۸ آذرماه، ارومیه میزبان نشست تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان‌های شمال‌غرب کشور خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به حضور استانهای مختلف در این دوره تصریح کرد: در این دوره استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان نیز حضور خواهند داشت.

جبرای هدف از برگزاری این دوره را اعلام کرده و افزود: هدف اصلی برگزاری این دوره ارتقاء توانمندی و انگیزه اعضای سازمانهای مردم نهاد و ترویج فرهنگ کارگروهی و تیمی است و امیدواریم سازمانهای مردم نهاد با حضور خود بتوانند از محتوای آن بهره مند شوند.

منبع خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار