رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با خروج تدریجی سامانه بارشی از‌ آذربایجان غربی روند‌ کاهش دمای‌هوا مناطق مختلف این استان با سه درجه کاهش‌ سردتر‌خواهد‌شد.
کد خبر: ۶۸۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ 26 November 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهدی صابری امروز  اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان با کاهش ابر و ناپایداری، روند کاهش دمای هوا در مناطق مختلف استان تا چند روز آینده تداوم می یابد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و پلدشت با حداکثر دمای هفت درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین نقاط آذربایجان غربی بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین دو و هفت درجه سانتیگراد و دمای مهاباد بین یک و پنج درجه سانتیگراد در نوسان بود.

صابری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در منطقه نیز اظهار داشت: با فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون بیشترین بارش استان در سردشت به میزان 34 میلیمتر و بارش‌ها در پیرانشهر 24 میلیمتر، مهاباد 11 میلیمتر و ارومیه نیز 9 میلیمتر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به میزان بارش‌ها طی سال آبی جاری در مناطق مختلف استان نیز گفت: امسال بیشترین میزان بارش باران استان در سردشت و به میزان150 میلی متر ثبت شده که در مقایسه با سال قبل 34 درصد و در مقایسه با مدت نرمال 26 درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: امسال 76 میلیمتر بارندگی در ارومیه به ثبت رسیده که 73 درصد بیشتر از سال گذشته و 43 درصد بیشتر از طبیعی است.

صابری یادآور شد: در سال زراعی جاری کمترین بارندگی استان نیز در پلدشت و به میزان 50 میلی متر ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار