آرامگاه شمس تبریزی خوی در کمیسیون ملی یونسکو با حضور مدیران شهری خوی ثبت میشود.
کد خبر: ۶۸۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵ 29 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

 

مهندس محرم اکبرزاده در جلسه شورای شهر خوی  با اعلام این خبر گفت :  ثبت ملی و جهانی آرامگاه شمس تبریزی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقداماتی است که میتواند زمینه بسیار مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری خوی فراهم سازد. 

 

شهردار خوی همچنین گفت :  تا امروز اقدامات مختلفی در حوزه های مربوط به شمس صورت گرفته و شخصیتهای برجسته خویی و کشوری در راستای این موضوع ارزشمند گام های مهم و موثری برداشتند و ثبت ملی و جهانی آرامگاه شمس میتواند گام بلند موثری باشد که مسیر گردشگری منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

 

وی افزود: منار شمس تبریزی از دهه های گذشته به ثبت رسیده بود و آرامگاه شمس نیز در دستور کار قرار دارد و کمیسیون ملی یونسکو به ریاست دکتر ایوبی نیز تلاش میکند تا با تحقق ثبت ملی آرامگاه شمس مسیر ثبت جهانی آن را نیز طی کند.

 

شهردار خوی تاکید کرد: ساخت آرامگاه نیز که عملیات اجرایی آن طی هفته گذشته آغاز شد خواهد توانست موجب افزایش حضور مسافرین و گردشگران و علاقمندان به این شخصیت برجسته عرفان اسلامی در خوی گردد.

 

وی با اشاره به دیدار مسئولین شهری با کمیسیون ملی یونسکو افزود: طی هفته جاری دیدار و گفتگوی مدیران شهری خوی با اعضای کمیسیون ملی یونسکو در تهران صورت گرفته و مسائل مختلف ثبت ملی آرامگاه شمس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .

 

وی همچنین نقش موثر، همراهی و تلاش های ارزشمند دکتر ایوبی و شخصیتهای ادبی همچون دکتر محمد علی موحد در طول سالیان متمادی را قابل ستایش خواند و از حضور اعضای شورا وشهرداری خوی در مراسم بزرگداشت و تجلیل از دکتر محمد علی موحد طی ماه جاری خبر داد.

 

مهندس اکبرزاده  در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دیدار و گفتگو با معاون وزیر راه و شهرسازی کشور تصریح کرد:

دیدار و گفتگو با دکتر ایزدی معاون سازمان راه وشهرسازی کشور طی روزهای گذشته صورت گرفته و در این دیدار مسایل مختلفی چون تاریخ دیرینه خوی، بافت تاریخی خوی ، ویژگیهای بارز فرهنگی و اجتماعی همچنین بافت فرسوده خوی و سکونت گاه های غیر رسمی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است .

خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار