اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس میزبان ظریف هستند تا سوالات و استیضاح وی را بررسی کنند ضمن اینکه نمایندگان عضو کمیسیون نیرو هم گزارشی از موضوع انتقال آب دریای عمان به استان‌های جنوب شرقی کشور خواهند شنید.
کد خبر: ۶۸۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 01 December 2018

 کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در روزهای شنبه(10 آذر) لغایت چهارشنبه (14 آذر) جلسه دارند. 

بر همین اساس کمیسیون آموزش و تحقیقات روز یکشنبه 11 آذر ماه در خصوص نیازها و مشکلات بودجه‌ای سال آینده مسئولین از سازمان برنامه و بودجه، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌های مجلس نشستی را برگزار خواهد کرد.

همچنین در روز سه‌شنبه تقاضای طرح تحقق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش این کمیسیون بررسی خواهد شد.

کمیسیون اجتماعی هم با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی سؤالات 4 نفر از نمایندگان این کمیسیون را بررسی خواهد کرد.

همچنین روز سه‌شنبه این کمیسیون میزبان وزیر صنعت معدن و تجارت به منظور پاسخگویی به سؤالات یکی دیگر از اعضای این کمیسیون هستند.

عصر همین روز قرار است مشکلات شرکت کشت نیشکر هفت تپه و شرکت ملی فولاد بررسی شود.

کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی هم در روز یکشنبه استماع گزارش هیأت اعزامی به گمرکات جنوب کشور را خواهد داشت.

روز سه‌شنبه همین کمیسیون نشستی با وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس کل گمرک، نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کل کشور با موضوع قاچاق کالا و وضعیت گمرکات خواهد داشت.

کمیسیون اقتصادی هم در این هفته موضوعات مختلفی را بررسی خواهد کرد که قرار است روز یکشنبه نشستی را با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک مسکن داشته باشند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با حضور وزیر خارجه درخواست استیضاح 24 نفر از نمایندگان مجلس را بررسی خواهد کرد و ظریف به سؤالات آنها پاسخ خواهد داد.

در روز سه‌شنبه هم فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب در این کمیسیون حاضر و گزارشی از فعالیت‌های این نیرو را به اعضای این کمیسیون ارائه خواهد کرد.

کمیسیون بهداشت و درمان هم با حضور محمد شریعتمداری برنامه‌ها و چالش‌های پیش روی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  در روز یکشنبه را بررسی خواهد کرد.

همچنین در روز سه‌شنبه پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور برنامه‌های آن مرکز را به نمایندگان ملت توضیح خواهد داد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور هم بررسی طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی را در روز یکشنبه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف بررسی خواهد کرد.

همچنین روز سه‌شنبه عبدالرضا رحمانی فضلی در این کمیسیون حاضر و به سؤالات 11 نفر از اعضای این کمیسیون پاسخ خواهد داد.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن هم روز یکشنبه بازدیدی از سازمان فناوری اطلاعات خواهند داد ضمن اینکه در روز سه‌شنبه گزارشی از مذاکرات پنهانی دولت با مدیر پیام رسان تلگرام در این کمیسیون قرائت خواهد شد.

کمیسیون عمران هم در این هفته آخرین موضوعات مرتبط با خود را بررسی خواهد کرد ضمن اینکه اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه از روند اجرایی پروژه آزاد راه تهران- شمال بازدید کرده و قرار است سه‌شنبه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی به منظور تخصیص و پرداخت اعتبارات بخش حمل و نقل از ابتدای سال 97 را بررسی کنند.

همچنین اسلامی قرار است در این کمیسیون در روز سه‌شنبه به سؤالات 9 نفر از نمایندگان مجلس پاسخ دهد.

کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه میزبان حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی است. ضمن اینکه روز سه‌شنبه محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این کمیسیون حاضر خواهند بود.

در روز سه‌شنبه کمیسیون قضایی و حقوقی میزبان علیرضا آقایی وزیر دادگستری بوده و قرار است وی به سؤالات 35 نماینده مجلس پاسخ دهد.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در روز دوشنبه با حضور نمایندگانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس تخلفات دستگاه‌های دولتی و عمومی در عدم فروش مراکز رفاهی خود و ساخت مراکز جدید را بررسی کند.

در روز دوشنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی میزبان اردکانیان وزیر نیرو بوده و موضوع انتقال آب از دریای عمان به استان‌های جنوب شرقی را بررسی خواهد کرد.

همچنین در روز سه‌شنبه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این کمیسیون حاضر و به سؤالات استیضاح کنندگان پاسخ خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار