معاون مخابرات در پیگیری تخیله خطوط بدهکار تلفن ثابت، گفت: اگر قبض تلفن ثابت 2 دوره متوالی پرداخت نشود قطع دو طرفه می‌شود و اگر سه دوره متوالی پرداخت نشود برای مشترک نامه اخطار ارسال و بعد از یک سال خط تخلیه می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 01 December 2018

یکی از کاربران فارس در بخش فارس من با این عنوان که «خط تلفن ثابت مردم را تخلیه نکنید تا دوباره با قیمت کلان بفروشید!» از تخیله خطوط بدهکار تلفن ثابت توسط مخابرات گلایه کرده و می‌گوید: مخابرات این خطوط را بعد از گذشت 3 ماه تخلیه می‌کند.

وی نوشته: « این رویه نادرست شرکت مخابرات باید اصلاح شود: خط تلفن ثابت مردم که به هر دلیل مسافرت، تغییر شغل یا ... بیش از سه ماه راکد باشد، عمدتا به خاطر عدم پرداخت هزینه آبونمان ـ که به نظر می آید همچون آبونمان گاز و برق تخلف باشد ـ به سرعت تخلیه شده و به لیست فروش میرود. حال اگر شخص قبلی ـ که با پرداخت پول آن خط را خریده و مالک شده است ـ بخواهد دوباره همان خط را که مشتری ها یا خانواده اش می شناسند مجددا دایر کند، باید دوباره خط خود را بخرد و پول جدید پرداخت کند. جالب تر آنکه بعضی از این خطوط با تشخیص کارشناسان آن مرکز تلفن به عنوان خط رند شناسایی شده و مشمول قیمت گذاری ویژه و جدید تا چند ده میلیون تومان میشوند. به عبارت دیگر ممکن است شما یک خط را که قبلا 50هزار تومان خریده اید، بعد از یک مسافرت شش ماهه یا توقف کسب و کار یکساله مجبور شوید برای حفظ ارتباطات قبلی با صدها برابر قیمت مجددا از مخابرات خریداری کنید. به نظر میرسد این روند هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع. لطفا پیگیری کنید!»

پیگیری سوال مردم توسط فارس

فارس این موضوع را از شرکت مخابرات ایران پیگیری کرده است.

داوود زارعیان معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پیگیری تخلیه خطوط تلفن ثابت بدهکار اظهار داشت: بر اساس مصوبه شماره ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قبض خطوط تلفن ثابت اگر دو دوره متوالی پرداخت نشود مشمول قطع دو طرفه خواهد شد و اگر سه دوره متوالی پرداخت نشود برای مشترک نامه اخطار ارسال و بعد از یک سال خط تخلیه می‌شود که منطق این موضوع این است که سرویس  نباید در کشور بلا استفاده باقی بماند.

وی تاکید کرد: بنابراین این گفته مشترک که اعلام کرده اگر خط بیش از سه ماه راکد باشد تخلیه می شود صحیح نیست.
زارعیان افزود: پس از تخلیه خطوط بدهکار، اگر خط تخلیه شده دارای ودیعه باشد ودیعه به مشترک عودت داده می‌شود و اگر بدون ودیعه باشد هزینه به آنها تعلق نمی گیرد.

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: برای مشترکانی که اعلام می‌کنند مسافرت بودند یا دسترسی به پرداخت قبض نداشته‌اند، شیوه های مختلف پرداخت الکترونیکی قبوض تلفن ثابت از طریق پورتال و سامانه ۲۰۰۰ بدون حضور در محل وجود دارد.

وی تاکید کرد: همچنین راه حل دیگری نیز برای مشترکانی که تصور می‌کنند تحت هیچ شرایط قادر به پرداخت نخواهند بود وجود دارد که مشترک می‌تواند مبلغی را به عنوان بستانکار نصب مخابرات نگه دارد.

به گزارش فارس، علیرغم مفاد مصوبه 207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره دستورالعمل تخلیه خطوط بدهکار، همواره بسیاری از مشترکان این سرویس از نحوه اطلاع‌رسانی و اخطار بابت تخلیه گلایه دارند و می‌گویند از این موضوع مطلع نشده اند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار