رئیس اتحادیه نانوایان قم با بیان اینکه گاهی گندم وارد شده به قم کیفیت لازم را ندارد، گفت: این موضوع باعث می‌شود کیفیت نان دچار نوسان شود.
کد خبر: ۶۸۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 08 December 2018

 

به گزارش تابناک قم، علی اکبر زارعی در خصوص کیفیت آرد مورد استفاده در نانوایی‌های قم گفت: از آنجایی که گندم قم از استان‌های دیگر تهیه می‌شود کیفیت آن دارای نوسان است و گاهی گندم خوب و گاهی گندم بد وارد قم می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه گندم خوب وارد استان شود آرد خوب نیز تولید می‌شود، افزود: در سراسر کشور برای تولید گندم تصمیماتی برای استان‌هایی که مصرف گندم آنها خارجی است، اتخاذ می‌شود.

افزودن سرکه و نمک به خمیر نان

رئیس اتحادیه نانوایان قم بیان کرد: زمانی که کیفیت گندم پایین بیاید در کارخانجات برخی مواد افزودنی که سازمان غذا و دارو مجوز داده‌اند اضافه می‌شود تا کیفیت آرد را بالا ببرند و یا نانوایان برخی مواد افزودنی از جمله سرکه و یا نمک را بیشتر اضافه می‌کنند که همه این‌ها دارای عوارض است.

وی با بیان اینکه در فصل گرما مشکل کیفیت آرد بیشتر است، افزود: با افزایش دمای هوا کیفیت آرد نیز پایین می‌آید.

زارعی بیان کرد: در استان قم زمین مناسب کشت گندم نداریم بنابراین گندم تولید شده در این استان فقط نیاز 2 ماه استان را تأمین می‌کند و برای ماه‌های دیگر نیازمند وارد کردن گندم هستیم، همچنین گندم تولید شده در قم کیفیت بالایی ندارد.

مشکل ذخیره گندم در قم نداریم

وی با بیان اینکه کمیت ذخیره‌سازی گندم در استان قم مطلوب است، افزود: سیلوی قم یکی از بزرگترین سیلوهای کشور است و گندم یکسال استان را تأمین می‌کند بنابراین ما مشکل ظرفیت در استان نداریم و تنها مشکل کیفیت داریم.

رئیس اتحادیه نانوایان قم بیان کرد: برخی از استان‌ها گندم مازاد بر نیاز خود را که کیفیت خوبی ندارد به قم می‌فرستند که این امر مشکل در کیفیت آرد ایجاد می‌کند که باید جلوی این امر گرفته شود.

وی عنوان کرد: زمانی که کیفیت آرد پایین بیاید نان سست می‌شود بنابراین نانوا یا از کارخانه تولید آرد شکایت دارد و تقاضای آرد جدید می‌کند و یا اینکه خود افزودنی‌هایی از جمله سرکه و نمک اضافه می‌کند که این امر موجب مشکلات پوستی برای نانوا می‌شود.

زارعی در پایان گفت: در کارخانه‌های تولید آرد به صورت منظم اسیدفولیک افزوده می‌شود تا آهن مورد نیاز برای مصرف کننده نان تأمین شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار