مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: بحث مشاوره خانواده یک راهکار جهانی است که تا امروز در آذربایجان‌غربی از آن غفلت شده است.
کد خبر: ۶۹۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 12 December 2018

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی شهلا تاجفر امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با مدیران و عوامل دستگاه‌های اداری نمی‌توان مشکلات جوانان را حل کرده و بنابراین باید افراد دانشگاهی و صاحبان اندیشه وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی در راستای تسریع در روند ازدواج جوانان می‌توانند امکانات خود از قبیل سالن‌ را به‌صورت رایگان در اختیار جوانان قرار دهند تا در هزینه ها کمک حال آنان شود.

4 هزار خانواده طلاق تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان‌غربی

در ادامه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه از اول سال جاری تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای مددجویان استان شده است، آماری از وضعیت فقر در استان ارائه کرد و گفت: در ۸ ماهه امسال با توجه به شرایط اقتصادی موجود تعداد مددجویان تحت حمایت این مجموعه افزایش یافته است

عزیزسهندی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی به ۱۵۰ هزار خانوار هم برسد.

وی افزود: ۶۰ درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد استان زنان سرپرست خانوار و ۱۵ درصد جوانان از جوانان هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: چهار هزار خانواده طلاق و هفت هزار خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان‌غربی هستند که تا به امروز به 6 هزار و 500   خانواد 140میلیارد تومان کمک شده است.

وقت مدیران ارزشمند است جلسات باید خروجی داشته باشد

شهردار ارومیه هم در این جلسه اظهار داشت: وقت مدیران با ارزش است و چنین جلساتی باید خروجی داشته باشد تا بتوان درخصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و ازدواج جوانان برنامه ریزی مناسب و دقیق در سطح جامعه پیاده شود.

محمدحضرت پور افزود: نباید آمارهایی به جامعه بدهیم تا خودمان را تبرئه کنیم چون رفتارهای غیرقانونی و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه بیداد می‌کند.

وی افزود: شهرداری ارومیه توانسته با ایجاد کلینیک‌های تخصصی و اجرای برنامه‌های متداول در فرهنگسراها با همکاری نیروی انتظامی، دادگستری و سایر نهادها، قدمی در خصوص کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر ارومیه بردارد.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: شهرداری ارومیه حاضر است سالن های خود را به صورت رایگان در صورت ارائه مجوز نهاد‌های امنیتی در اختیار جوانان به منظور برپائی جشن عروسی قرار دهد.

مدیران جهادی به دنبال حل مشکلات جوانان باشند

رئیس مجمع سازمان مردم نهاد در آذربایجان‌غربی هم در این جلسه اظهار کرد: مدیران آذربایجان‌غربی در طول این چند سال فقط حرف زده و عمل نکرده اند اما باید سعی کنند به صورت جهادی وارد میدان شوند تا همین جوانان و فرزندان خود از منجلاب‌ها رهایی پیدا کنند.

رضا مصطفی نژاد افزود: جوانان این استان در کنار مدیران هستند و سعی کنند فضا را برای حضور همه جوانان باز کنیم.

وی با اشاره به ستاد امور جوانان استان خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان محل ارائه گزارش دهی نیست بلکه محل همفکری و ارائه راه حل های کاربردی و ابلاغ آن به نهادها و سازمان‌های زیربط است که متاسفانه فقط به ارائه آمار و ارقام پرداخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار