مدیریت واحد شهری زمینه ساز حل مشکلات شهری است .
کد خبر: ۶۹۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 13 December 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
مهندس اکبرزاده شهردار خوی در جلسه ساماندهی صنایع کارگاهی گفت : تحقق مدیریت واحد شهری زمینه ساز حل مشکلات عدیده شهری است .
محرم اکبرزاده افزود: بیشترین حجم مشکلات امروز شهرهای کشور به دلیل عدم اجرای مدیریت واحد شهری است و بیشتر شهرهای کشور ناشی از این مقوله است.
شهردار خوی اظهار داشت : همواره از شهرها بعنوان موجودی زنده یاد می شود که تمامی اجزای آن به هم پیوسته بوده و نگاه جزیره ای نمی تواند شهرها را به سمت و سوی توسعه سوق دهد.
اکبرزاده افزود: عدم وجود سیاست کلی و نگاه کلان در شهرها از یکسو و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی امروز موجب عدم یکپارچگی اقدامات در حوزه های مختلف شهر بوده و در بخش صنوف مزاحم و صنایع کارگاهی نیز با توجه به نقش شهرداری در مدیریت شهر، متاسفانه مسئولیتی برای شهرداری متصور نشده و جایگاه ویژه ای برای شهرداری در نظام صنفی کشور پیش بینی نشده است.
وی ادامه داد: ساماندهی صنوف مزاحم طبق قوانین جاری بر عهده نظام صنفی است و شهرداری تلاش می کند تا با توجه به سیاست های کلی مدیریت شهری گام های مناسبی برای رفع مشکلات شهروندان،بهبود محیط شهری و ایجاد انسجام مناسب در شهر بردارد.

اکبرزاده گفت: صدور مجوزهای آموزشگاهی،مطب پزشکان در هسته مرکزی و بسیاری از صنوف مختلف در سطح شهر بدون در نظر گرفتن ضوابط و ساختار شهری و سیستم ترافیکی شهر، همچنین عدم استعلام از شهرداری و توجه نکردن به کاربری های املاک در بخش های مختلف شهر در زمان صدور پروانه فعالیت موجب مضاعف شدن مشکلات شهروندان می شود.

شهردار خوی تاکید کرد: ساماندهی صنایع کارگاهی و صنوف مزاحم با توجه به شرایط فعلی شهر خوی ضروریست .
مهندس اکبر زاده درپایان سخنان خود گفت: مکان یابی مناسب برای فعالیت های صنایع کارگاهی باید صورت بگیرد و شهرداری جلسات مختلفی با ادارات و نهادهای ذیربط در راستای اجرایی شدن و نحوه ساماندهی و انتقال این صنوف در دستور کار خود قرار داده است.
خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار