نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا برای این است که یاد شهدا زنده بماند و با فرهنگ شهادت است که انقلاب بیمه می‌شود.
کد خبر: ۶۹۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 18 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای حوزه و دانشگاه که در مسجد امام جعفر صادق ( ع ) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: وجود امام رضا ( ع ) و حضرت معصومه ( س ) در ایران رحمت الهی است و به برکت این بزرگواران خداوند متعال بلاهای زیادی را از ایران دفع می‌کند.

وی ادامه داد: از جمله شهرهایی که امروز قطب علمی جهان تشیع است شهر مقدس قم بوده و این به برکت وجود حضرت معصومه ( س ) است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در بین امام‌زادگان افراد محدودی وجود دارند که زیارت‌نامه آن‌ها از زبان معصوم وارده شده و حضرت معصومه (س ) از جمله آن امام‌زادگان است که زیارت‌نامه‌اش از زبان امام رضا ( ع ) وارد شده و بسیاری از زیارتنامه‌های امام‌زادگان از زبان علما در موقع زیارت وارد شده است.

وی افزود در مقام و منزل حضرت معصومه ( س ) همین مقدار کافی است که خدای متعال اجازه شفاعت به حضرت داده است و در زیارت‌نامه ایشان وارد شده که حضرت معصومه(س)در نزد خدا مقام شفاعت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: از جمله مسائلی که دلالت دارد بر مقام معنوی حضرت معصومه ( س ) این است که همه علما آرزو دارند در کنار قبر حضرت معصومه ( س ) به خاک سپرده شوند و این نشان‌گر این است که اسلام به زنان چه مقام و منزلتی قائل است، اگر در راه تقوا قدم بردارند.

وی در ادامه شهادت شهید مفتح را نشان‌گر دشمنی منافقین با اسلام عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب نتوانستند وجود افرادی هم‌چون شهید مفتح را در دانشگاه تحمل کنند و دست به ترور وی زدند و حضرت امام(ره) در سال 58 پیام وحدت حوزه و دانشگاه را صادر کردند.

 قریشی افزود: شهدای حوزه و دانشگاه که با هدیه کردن خون خود در راه انقلاب و اسلام از انقلاب دفاع کردند نماد وحدت واقعی هستند و ما باید آنها را در زندگی الگوی خودمان قرار بدهیم.

وی ادامه داد: اگر انسان‌ها به مقام شهادت آگاه باشند از خدای متعال همیشه آرزوی شهادت می‌کنند و همه اولیاء الهی آرزویشان این بود که با شهادت از دنیا بروند و همه معصومین با شهادت از دنیا رفتند، حتی در مورد پیامبر اسلام ( ص ) هم وارد شده است که با سمّ توسط یهودی‌ها مسموم شد و به شهادت رسید.

امام جمعه ارومیه گفت: امام علی ( ع ) به هر کسی که علاقه داشت شهادت را آرزو می‌کرد و ما هم آموختیم که در هر کجا که احتمال قبولی دعا وجود دارد از خدا مقام شهادت را بخواهیم، در روایات است که از خدا دو چیز یعنی درک شب‌های قدر و دیگری توفیق شهادت در راه خدا را بخواهید.

وی تاکید کرد: در آیات قرآن وارد شده است که خدای متعال با بندگان خود معامله می‌کند و جانشان را می‌گیرد و در مقابل این جان بهشت را به آنها هدیه می‌دهد و در این معامله آنچه که مورد معامله واقع شده، جهاد در راه خدا است و خدای متعال سند وعده خود را تورات، انجیل و قرآن معرفی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: یادواره‌ها و همایش‌هایی که به نام شهدا برگزار می‌شود برای این است که یاد شهادت همیشه زنده بماند، چرا که با یاد شهدا و روحیه جهاد است که کشور از گزند دشمنان دین در امان خواهد ماند و با فرهنگ شهادت آسیبی به کشور نمی‌رسد و کشور بیمه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار