در حالی که تنها چند روز از جان باختن یک دختر مهاجر گواتمالایی می‌گذرد، رسانه‌ها از مرگ پسر هشت ساله‌ای دیگر اهل گواتمالا خبر دادند.
کد خبر: ۶۹۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶ 25 December 2018

 در حالی‌که تنها 11 روز از مرگ یک دختر 7 ساله گواتمالایی بعد از بازداشت توسط ماموران گشت مرزی آمریکا به دلیل عبور از مرز مکزیک به سوی ایالات متحده می‌گذرد، رسانه‌های خبری از مرگ دومین کودک مهاجر گواتمالایی در بازداشتگاه‌های آمریکا و در ایام جشن‌های کریسمس خبر دادند.

 خبرگزاری «آسوشیتدپرس» سه‌شنبه شب در خبری با این مضمون نوشت، مقام‌های مهاجرتی آمریکا از جان باختن یک پسر بچه 8 ساله گواتمالایی در بازداشتگاه دولتی  خبر دادند. هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه از جمله نام این کودک منتشر نشده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  در واکنش به انتقاد‌ها در پی کشته شدن دختر بچه گواتمالایی  در حساب توئیتری خود مدعی شد که سیاست دموکرات‌ها در جدایی کودکان از والدین در دوره اوباما بسیار بدتر از چیزی بود که او اکنون در حال مدیریت کردن آن است. «تصاویر کودکان در قفس را در سال 2014 در دوره اوباما به خاطر بیاورید. با این حال اگر این سیاست جداسازی انجام نشود افراد بیشتری خواهند آمد و قاچاقچیان از کودکان بیشتری سوء استفاده خواهند کرد.»

 انتظار می‌رود با مرگ دومین کودک  مهاجر بار دیگر وضعیت سخت مهاجران محبوس بازداشتگاه‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا دست‌کم برای مدتی در کانون توجه قرار گیرد. 

 

 

دستگیری مهاجران در سال جاری میلادی با افزایش روزافزونی مواجه شده است. ماه نوامبر(آذر) ماموران گشت مرزی آمریکا ۲۵۱۷۲ نفر را در مرز جنوب غربی این کشور بازداشت کردند که رقمی بی‌سابقه است.  دولت آمریکا در روزهای گذشته بیش از ۳۰ نفر از حامیان مهاجران را هم در گذرگاه‌های مرزی بازداشت کرده است. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار