استاندار آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه هم‌اکنون تخصیص آب به صنعت استان از منابعی مانند آب‌های سطحی انجام می‌شود و همین خود سبب مختل شدن توسعه استان شده است.
کد خبر: ۶۹۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 27 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری صبح امروز در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استخدامی و اداری کشور برگزار شد با اشاره به اینکه باید سالانه در تخصیص آب کشاورزی هشت درصد صرفه‌جویی شود  اظهار کرد: این تخصیص مقرر شده است که به چهاردرصد برسد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون تخصیص آب به صنعت استان نیز از منابعی مانند آب‌های سطحی انجام می‌شود و همین خود سبب مختل شدن توسعه استان شده است.

استفاده از ظرفیت‌های مرزی برای برجسته کردن بخش خدمات در استان

در ادامه معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 85 درصد جمعیت استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه زندگی می‌کنند گفت: این 85 درصد معادل دو میلیون و 600 هزار نفر هستند و متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که بخش صنعت و کشاورزی قابلیت توسعه را ندارند.

رضا حسینی بیان کرد: آذربایجان‌غربی باید از ظرفیت مرزی خود برای برجسته کردن بخش خدمات خود با فعالیت زنجیره تولید اقدام کند.

ضرورت حمایت از تولید لاستیک در ارومیه

در ادامه این جلسه شهردار ارومیه، یکی از نیازهای امروز استان و کشور را تامین لاستیک مورد نظر کامیون‌ها عنوان کرد و اظهار کرد: اگر واحد تولیدی ارومیه مورد حمایت قرار گیرد علاوه بر اشتغال‌زایی برای هزار نفر، می‌توان سالانه 47 هزار تن لاستیک تولید و نیازهای استان را مورد پوشش قرار دهد.

محمد حضرت‌پور گفت: تولید لاستیک در داخل استان با توجه به قیمت اندک تمام شده آن، به جلوگیری از واردات این محصول و خروج ارز، ایجاد اشتغال و تامین نیازهای داخلی منجر می‌شود.

مشکلی از لحاظ تولید محصولات اساسی کشاورزی در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه برش استانی آذربایجان‌غربی در همه مباحث تحقق یافته است افزود: خوشبختانه در تولید محصولات اساسی مانند گندم، چغندرقند و تولیدات دامی مشکلی وجود ندارد و بیش از برنامه پیش‌بینی شده اقتصادمقاومتی تحقق یافته است.

اسمعیل کریم‌زاده با اشاره به اشتغال روستایی، عشایری و فراگیر اظهار کرد: از 480 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای این بخش در استان، 45 درصد آن مربوط به سهم کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار