معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه اعتبار دوم طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری تا پیش از دی ماه امسال پرداخت می‌شود اظهار کرد: این موضوع مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته و به زودی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 27 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جمشید انصاری صبح امروز در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال که در سالن همکف استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد با اشاره به اینکه اعتبار دوم طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری تا پیش از دی ماه امسال پرداخت می‌شود اظهار کرد: این موضوع مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته و به زودی پرداخت می‌شود.

کمتر از 30 درصد لاستیک مصرفی کشور وارد می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز تامین لاستیک مصرفی کشور یکی از مشکلات پیش‌رو است گفت: هم‌اکنون کمتر از 30 درصد لاستیک کشور از کشورهای خارجی وارد می‌‌شود و در این رابطه آذربایجان‌غربی و تمامی‌ استانی‌های مرزی می‌توانند در بحث واردات لاستیک برنامه‌ریزی کنند چون در شرایط فعلی نمی‌توان تمامی نیازهای داخلی را توسط واحدهای تولیدی خود تامین کرد.

برای تولید آرتمیا در آذربایجان‌غربی باید آب آن تامین شود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه با اشاره به اینکه به سبب صرفه اقتصادی می‌توان آرتمیا را در استان تولید و آن را به فروش رساند افزود: در این زمینه نیز در ابتدا باید آب‌های مورد نیاز آن تامین شود چون دریاچه ارومیه شرایط خاصی داشته و باید تخصیص آب آن حل شود.

لزوم اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سیاست آمریکا اعمال تحریم و فشار اقتصادی حداکثری بر علیه جمهوری اسلامی ایران است گفت: بنابراین در مقابل این سیاست خصمانه آمریکا، کشورمان می‌تواند دو نوع سیاست مقاومت و یا مماشات را برگزیدند اما تصمیم با مقاومت است چون نمی‌توان در مقابل فشار حداکثری ایالات متحده مماشات کرد بلکه باید مقاومت کرده و این خود هزینه و دشواری‌های خاص خود را دارد.

همراهی دولت و ملت سبب بهبود شرایط اقتصادی کشور می‌شود

انصاری با تاکید بر اینکه با همراهی دولت و ملت، شرایط اقتصادی کشور بهبود می‌یابد اظهار کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آماده شدن در چنین شرایطی ابلاغ شد که اقتصاد خود را در برابر فشارهای بین‌المللی به صورت نسبی ایجاد کنیم.

نقش استان‌های مرزی در شرایط تحریم برای رونق اقتصادی

وی تصریح کرد:  در این شرایط خاص اقتصادی، نقش استان‌های مرزی برای عبور از شرایط موجود نسبت به استان‌های عمقی، متفاوت و خاص است چون مبادلات خرد در مرزها تحت شرایط تحت تاثیر چندانی قرار نمی‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بی‌شک آذربایجان‌غربی می‌تواند در شرایط کنونی با توجه به ظرفیت‌های مرزی خود فعال بوده و طرح‌ها و برنامه‌ریزی متعددی داشته باشد و در این رابطه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت که در تامین مایحتاج مردم درگیر هستند آمادگی این کار را دارند.

وی تاکید کرد: بنابراین آذربایجان‌غربی به دلیل همسایگی با کشور ترکیه و عراق و نیز تمامی استان‌های مرزی می‌توانند نقش برجسته‌ای را در شرایط عبور از تحریم‌های اقتصادی ایفا کنند.

ضرورت تلاش برای ایجاد اشتغال در آذربایجان‌غربی

انصاری با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال در آذربایجان‌غربی باید تلاش‌های بسیاری انجام شود گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان کشاورزی است، در این زمینه آسیب کمتری را دیده اما ظرفیت بسیاری برای توسعه بخش خدمات و بازرگانی مرزی وجود دارد و اگر توسعه در بخش خدمات مورد توجه قرار گیرد به سرعت به ایجاد اشتغال منجر می‌شود.

لزوم اجرایی شدن قانون بودجه

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی کردن قانون بودجه است بیان کرد: در این زمینه نیز پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و در لایحه سال آینده نیز یک ممنوعیت پیشنهاد شده و آن اینکه پروژه‌هایی که کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اجازه تخصیص اعتبار ندارند و تنها در صورت واگذاری به بخش خصوصی می‌توان به آنها تامین اعتبار کرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه با اشاره به برگزاری مناقصه ایمیدرو برای بهره‌برداری از معدن طلای زره‌شوران تکاب گفت: شرکت«کاهن‌ربا» در این مناقصه برنده شد و می‌تواند مبلغ 300 میلیارد تومان قرارداد ببندد تا در ظرف دو سال آینده شاهد جهش اقتصادی در تکاب و در منطقه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار