مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از اجرای طرح ایمن سازی فیزیکی در 15 مدرسه حاشیه راه‌های این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۹۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 27 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ارسلان شکری امروز در ارومیه اظهار کرد: امسال 15 باب از مدارس حاشیه راه‌های استان با نصب تابلو، چراغ چشمک‌زن، خط نوشته مدرسه و خطوط عرضی در سطح جاده، چشم گربه‌ای و نصب کاهنده سرعت جهت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان ایمن‌سازی فیزیکی می‌شود.

وی اضافه کرد: اعتبارات هزینه شده برای ایمن سازی فیزیکی در سال جاری 4 میلیارد و 500 میلیون ریال و اعتبارات آموزشی نیز 800 میلیون ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 40 مدرسه با حدود 4 هزار نفر دانش آموز برای برگزاری دوره‌های آموزشی ایمن سازی حاشیه راه‌ها در سال جاری گفت: آموزش‌های انجام گرفته شامل آموزشی تئوری و عملی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با حضور کارشناسان این اداره کل و همچنین پلیس راه استان و نیز توزیع کتابچه‌های آموزشی، نوشت افزار آموزشی و برگزاری مسابقات مرتبط است.

شکری با تاکید بر اینکه نقش آموزش در یادگیری نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اذعان کرد: با توجه به اینکه یکی از گروه‌های کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها، دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها هستند و به همین منظور افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌های استان، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نسبت به بازدید و انجام مطالعات فنی مهندسی اقدام و مطابق معیارهای فنی مدارس را به منظور ایمن سازی اولویت بندی کردند.

وی همچنین با اشاره به اهداف اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس واقع در حاشیه راه‌ها خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در خصوص بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان این مدارس، لزوم بازآموزی دانش آموزان و احیای محیط پیرامون این مدارس برای متمایز ساختن آنها از مهم ترین اهداف این طرح است که نهادینه کردن آن نیازمند مشارکت همگانی و ارائه آموزش‌های مستمر به دانش اموزان است.

به گزارش فارس، دانش‌آموزان برخی مدارس که در حاشیه راه‌ها و جاده‌های اصلی قرار دارند در عبور و مرور به نسبت سایر افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند که باید به مهم توجهی ویژه داشت.

دانش آموزان به دلیل سن کم و نداشتن آشنایی کافی، قشر آسیب پذیر جامعه در عبور و مرور در جاده‌ها هستند، در این راستا به نظر می‌رسد مسوولان در کنار تعلیم و تربیت دانش آموزان به روش‌های گوناگون و تمرکز بر ارتقای آموزش‌های آنان با ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها، ایجاد فضای مناسب و توام با آرامش برای اولیا و فرزندان آنان ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار