گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در رابطه با اهداف جشنواره ملی آیات گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای تبلور فرهنگ قرآنی و ترویج فرهنگ دینی با استفاده از ابزار رسانه اقدام به برگزاری جشنواره ملی آیات، مطبوعات و رسانه، قرآن و عترت می‌کند.
کد خبر: ۶۹۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ 29 December 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی،  با اشاره به اینکه دوم بهمن‌ماه سال جاری ارومیه، میزبان برگزاری جشنواره ملی آیات خواهد بود، بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه محور اصلی جشنواره آیات، تبیین جایگاه پیامبر(ص) و عترت(ع) از دیدگاه قرآن و امربه معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: جشنواره ملی آیات، در دو بخش رسانه و کانون آگهی و تبلیغات برگزار میشود که در بخش رسانه مربوط به سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش، عکس خبری، مصاحبه، خبر، تیتر، قصص قرآنی، تخصیص ستون یا صفحه ویژه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خدایاری ادامه داد: آب مایه حیات از منظر قرآن، روش‌های درست خبرگیری و خبررسانی از منظر قرآن، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مفهوم دروغ، شایعه، افترا و بهتان از دیدگاه قرآن و اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن، وظایف متقابل مردم و مسئولان از منظر قرآن، سبک زندگی و نهاد خانواده از دیدگاه قرآن، نقش امیدآفرینی در زندگی مردم از دیدگاه قرآن و قرآن و عترت و مدافعان حرم، از محورهای جشنواره ملی آیات به‌شمار می‌روند.
وی افزود: در بخش کانون آگهی و تبلیغات کانون‌ها نیز طراحی پوستر باید در موضوعاتی که برگرفته از آموزه‌های قرآن و عترت است باشد و هر شرکت‌کننده، مجاز به ارسال دو اثر در هر بخش است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: به نفرات اول در بخش رسانه در هر بخش ٢٠ میلیون ریال و نفر دوم ١٠ میلیون ریال و در بخش کانون آگهی و تبلیغات به نفر اول ٢٠ میلیون و نفر دوم ١٠ میلیون ریال اهدا می‌شود.
وی درخصوص اهداف جشنواره افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای تبلور فرهنگ قرآنی و رایحه بهشتی انفاس عترت و فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ دینی با استفاده از ابزار رسانه اقدام به برگزاری جشنواره ملی آیات، مطبوعات و رسانه، قرآن و عترت می‌کند.
یادآور می‌شود، جشنواره ملی آیات، ۲ بهمن‌ماه سال جاری در محل خانه مطبوعات استان آذربایجان‌غربی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵دی‌ماه به دبیرخانه جشنواره به آدرس ارومیه، خیابان ارشاد، روبروی بیمارستان امام‌خمینی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار