فروش انشعاب آب و فاضلاب را به درب منازل مشترکان می بریم .
کد خبر: ۶۹۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 31 December 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

مهندس لطیف خوش سیرت معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب ( خوی ) در گفتگو با خبرنگاران در خوی اهم برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان در سال ۹۸ در حوزه خدمات مشترکین را تشریح کرد و گفت :
با توجه به سیاستهای کلی نظام و دولت محترم و سیاستهایی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده است ، مخصوصاً در اسناد بالا دستی و برنامه ششم توسعه که تاکید شده بحث خدمات رسانی به مردم بصورت الکترونیکی و غیرحضوری جزو الویتهای کاری دولت باشد. وزارت نیرو ، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و به طبع آنها شرکت آب و فاضلاب استان ، در این راستا زیرساختهای مورد نیاز را ایجاد و با بهره برداری از این زیرساختها که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده، در سال ۹۸ شاهد تحولات عظیمی در ارائه خدمات بصورت الکترونیکی و غیرحضوری به شهروندان در تمام نقاط استان خواهیم بود.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان از جمله برنامه هایی که در سال ۹۸ پیش بینی شده ، و خودمان را آماده کرده ایم که با تمام توان اجراکنیم پرتال شرکت است.
اولین درگاهی که در نظرداریم پرتال شرکت آب و فاضلاب استان است به گونه ای است که مردم بتوانند بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته بدون اینکه نیازی به ترک محل کار داشته باشند. بتوانند از طریق پرتال شرکت درخواست خود را ثبت ، و شرکت گام به گام مراحل درخواست را انجام داده و مشترک را از طریق پیامک از نحوه ارائه خدمت آگاه می سازد .
عضو اصلی هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوی ادامه داد : دومین درگاهی که برای شهروندان در کنار پرتال شرکت آب و فاضلاب در نظر گرفتیم اپلکیشن همراه آبفا می باشد ، که شهروندان می توانند با استفاده از این اپلکیشن تمام خدماتی که شرکت ارائه می دهد را استفاده نماید و نحوه کار این اپلکیشن همانند پرتال است و تمامی مراحل انجام کار را از طریق پیامک به مشترک اطلاع رسانی می کند
وی خاطر نشان کرد سومین درگاهی که در کنار درگاههای قبل برای شهروندانی که دسترسی به اینترنت ندارند،دفاتر پیشخوان دولت می باشد. که ما با تمامی دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان تفاهم نامه ای به امضا رساندایم،ودر راستای این تفاهم نامه به تمامی دفاتر پیشخوان دولت در سطح تمامی شهرهای استان اطلاع رسانی های لازم انجام گرفته و شرکت آب و فاضلاب دوره های آموزشی مربوط به نحوه ارائه خدمات را در تمام شهرها برگزار کرده به گونه ای که کارمندان دفاتر پیشخوان همانند کارکنان شرکت آب و فاضلاب با فرآیند های خدمات رسانی بصورت کامل آشنا شده اند و می توانند مانند همکاران شرکت به مردم خدمات ارائه دهند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان از جمله برنامه هایی که در سال ۹۸ پیش بینی شده ، و خودمان را آماده کرده ایم که با تمام توان اجراکنیم پرتال شرکت است.
اولین درگاهی که در نظرداریم پرتال شرکت آب و فاضلاب استان است به گونه ای است که مردم بتوانند بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته بدون اینکه نیازی به ترک محل کار داشته باشند. بتوانند از طریق پرتال شرکت درخواست خود را ثبت ، و شرکت گام به گام مراحل درخواست را انجام داده و مشترک را از طریق پیامک از نحوه ارائه خدمت آگاه می سازد .

در دفاتر پیشخوان شرکت آب و فاضلاب دو زیر ساخت قرار گرفته است. مهندس خوش سیرت افزود یکی از این زیرساختها دسترسی کارمندان دفاتر پیشخوان به سیستم جامع مشترکین در راستای سطحی که تعریف شده است، به سیستم مشترکین وصل و خدمات را ارائه می دهند و یا می توانند از طریق پرتال شرکت آب و فاضلاب خدمات مشترک آب و فاضلاب را به مردم ارائه دهند . درگاه دیگری با نام مرکز ۱۲۲ داریم سیستم نرم افزاری مرکز ۱۲۲ را ارتقا خواهیم داد تا شهروندان با تماس با واحد ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب تمامی درخواستهای خود از قبیل خرید و نصب انشعاب آب و خدمات پس از فروش و ..... را می توانند درخواست نمایند. با استفاده از این درگاه نیز فرآیند انجام این کار به صورت مرحله به مرحله به مشترک پیامک ارسال خواهد شد.
خوش سیرت افزود درگاه دیگری نیز وجود دارد تحت عنوان سامانه تلفنی ۱۵۲۲ که شهروندان می توانند با تماس با سامانه ۱۵۲۲ از فرآیند های مختلف شرکت آب و فاضلاب اطلاع یابند و هم می توانند بدون هزینه قبضهای آب ، هزینه های خرید انشعابات و یا اقساط آب و فاضلاب را پرداخت نمایند.
خوش سیرت گفت : در کنار اینها برنامه هایی که برای سال ۹۸ در نظر گرفته ایم که بهتردر خدمت مردم عزیز باشیم بحث قرائت کنتور و چاپ قبض آنلاین است .

در این فرآیند همزمان با قرائت قبض نیز صادر می شود و اگر مشکلی در مبلغ قبض باشد همکار در محل به سوالات آنها پاسخ خواهند داد.

وی در ادامه گفت برنامه جدیدی که داریم بحث فروش انشعاب آب و فاضلاب یا خدماتی که مردم از ما درخواست دارند را به درب خانه های مشترکان ببریم و مشترکان جهت انجام کار خرید انشعاب آب و فاضلاب یا خدمات پس از فروش به اداره مراجعه نکنند به این صورت که درخواست از طریق یکی از درگاههای شرکت انجام می پذیرد .
و همکاران ما که برای ارزیابی یا مساحی ملک مشترک به محل مورد نظر می روند صورت حساب را در محل صادر و وصول انجام شود ، و سپس بصورت الکترونیکی به پیمانکار نصب انشعاب اطلاعات لازم جهت نصب انشعاب ارسال گردد. برنامه های نرم افزاری این طرح انجام شده و اگرهماهنگی های لازم نیز صورت بگیرد انشاالله اولین شرکت آب و فاضلاب خواهیم بود که در سطح کشور در محل ملک ارزیابی و مساحی و صدور صورتحساب و وصول انجام می گیرد .

مهندس خوش سیرت در خاتمه گفت : ان شاالله با لطف خدا و تلاش و کوشش همکاران بتوانیم در سال آتی برنامه هایمان را اجرا کنیم و خدمات بهتر و مطلوبتر به مشترکان ارائه دهیم.

خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار