اولین خانه محله در منطقه جمشید آباد خوی احداث میشود .
کد خبر: ۶۹۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ 05 January 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

جلسه هماهنگی راه اندازی و بهره برداری ازاولین خانه محله خوی باحضور سازمانهای مختلف شهری در شهرداری خوی برگزار شد.

مهندس محرم اکبرزاده شهردارخوی با اشاره به آماده سازی اولین خانه محله خوی برای بهره برداری اظهار داشت : اولین خانه محله خوی با مشارکت شهرداری و مسکن و شهرسازی در خیابان بعثت (منطقه جمشیدآباد) احداث شده و بزودی به بهره برداری می رسد.
اکبرزاده گفت : توانمند سازی خانواده ها،اجرای برنامه های مختلف آموزشی ، فرهنگی ، هنری ، بهداشتی، بخشی از کارگاه های علمی، آموزش های مهارت های فردی برای افراد خانواده ها با مشارکت سازمانهای مختلف شهری در خانه محله ارایه می شود.

وی اضافه کرد: مجموعه خانه محله در راستای باز آفرینی شهری در محلات هدف و سکونتگاه های غیر رسمی با مشارکت اهالی خود محلات احداث می شود و نقش مهمی در ارتقای شاخص های رفتاری،اجتماعی فرهنگی با استفاده از ظرفیت های نهادهای شهرستان و انسجام بخشی به فعالیتها مذکور دارد.

شهردار خوی افزود : توجه دولت در سال جاری به بازآفرینی شهری و توانمند سازی بافت های ناکارآمد متمرکز بوده و اقدامات مختلفی از سوی شهرداری در سکونت گاه های غیررسمی در دو سال گذشته صورت گرفته است.

اکبرزاده تصریح کرد : ساماندهی معابر اصلی مناطقی چون تخته پل،جمشید آباد و کوچه های منتهی به این معابر از زیرسازی،جدول گذاری تا آسفالت ریزی،زیباسازی و پیاده روسازی صورت گرفته و پروژه های مختلف عمرانی در این مناطق اجرا شد.

مهندس اکبرزاده خاطرنشان کرد : اولین خانه محله خوی نیز با توجه به جمعیت ساکن در جمشید آباد و باغ موسوم به ملاباغی در این منطقه در سه طبقه با فضای بسیار مناسب برای اجرای برنامه های مختلف طراحی و احداث شد.

شهردار خوی گفت : اجرای پروژه های عمرانی و برنامه های فرهنگی شهرداری و سایر نهادها و سازمانهای شهری توانسته تغییر محسوسی در رفتارهای اجتماعی و تعلق خاطر به زندگی شهرنشینی در این منطقه شکل دهد.

مهندس اکبرزاده اذعان داشت: ارایه آموزش های مختلف برای توانمند سازی خانواده میتواند موجب ایجاد فضای بهتر، تقویت مالی خانواده ها، رفع بخشی از مشکلات شهروندان و تامین نیازهای فرهنگی گردد.

وی همچنین اضافه کرد: آموزش های خانواده در بخش های سلامت روانی و سلامت اجتماعی، مشاوره های خانواده در حوزه های مختلف معضلات اجتماعی، تولید و توزیع محصولات فرهنگی و آگاه سازی در ابعاد مختلف، حضور نمایندگان سازمانهایی چون بهزیستی، انتظامی، سپاه، دانشکده پزشکی،آموزش و پرورش، کمیته امداد امام(ره) و شهرداری در بخش های فرهنگی و خدمات شهری در خانه محله بر اساس نیازها و برنامه ریزیهای قبلی صورت گرفته به همراه اطلاع رسانی گسترده این برنامه ها در منطقه پیش بینی و پس از بهره برداری اجرا می شوند.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: تمامی برنامه های پیش بینی شده از سوی سازمانهای شهری با مدیریت خانه محله صورت گرفته و فعالیتهای شهروندان بصورت داوطلبانه خواهد بود و در پیشبرد اهداف خانه محله نقش معتمدین محل نیز تاثیرگذار است.

اکبرزاده در پایان سخنان خودگفت: با هدف گذاری و مدیریت مناسب و استفاده از ظرفیت های نهادها تلاش میکنیم تا تجربه موفقی در این حوزه ارزشمند صورت بگیرد و با همین چشم انداز، احداث دومین خانه محله خوی نیز در محله تخته پل مد نظر قرار گرفته است.

خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار