دفاع از امامت و ولایت و پاسداری از ارزشهای عاشورا از ویژگیهای برجسته حضرت زینب(س) است .
کد خبر: ۷۰۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 11 January 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

حجت الاسلام سیدرضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، با توجه به مناسبت های هفته به پنجم جمادی الاولی ( ۲۲ دیماه ) سالروز ولادت باسعادت قهرمان کربلا حضرت زینب کبری ( س ) و روز پرستار اشاره کرد و قسمتی از ویژگی های حضرت زینب را برشمرد وبه موارد زیر اشاره کرد .

- صفا و مهرورزی در ارتباط با ارحام
- تربیت کردن فرزندان شجاع و مجاهد ( که هردو پسرشان در کربلا به شهادت رسیدند )
- فصاحت و بلاغت در مواضـع و سخـن
- تدریس کردن قرآن به زنان شهرکوفه
- دفاع از ارزشها در شرایط بحرانی و حساس
- فداکاری تا پای جان در دفاع از امامت و ولایت
- شهامت در برخـورد با ستمـگران و تحقـیر آنـان

ویژگیهای سخنرانی پیامبر(ص) الگو برای سخنرانان و خطیبان است
خطیب نمازجمعه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظم و انضباط در فرهنگ اهل بیت(ع) اظهار داشت : از جمله موضوعاتی که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد نقش اساسی کلام و گفتار در جامعه است بطوریکه راوی از امیر مؤمنان(ع) سوال می کند :
بهترین چیزی که خداوند آفریده کدام است؟فرمود : سخن ، عرض شد زشت ترین چیزی که خدا آفریده کدام است؟ فرمود : سخن سپس فرمود با سخن است که رو سفیدی حاصل می شود و با سخن است که روسیاهی به وجود می آید.
وی سپس با اشاره به ویژگی های گفتاری رسول خدا(ص) افزود : رسول خدا(ص) بیشتر اوقات ساکت و خاموش بود تنها موقع نیاز و ضرورت سخن می فرمود هنگام سخن از ابتدا تا انتها شمرده و با آرامی حرف می زد . گفتارش جامع و به دور از تفصیل بی جا و به دور از نارسایی بود .

حجت الاسلام شکوری در ادامه خطبه های نماز جمعه ضمن اشاره به روز 22 دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب با فرمان حضرت امام ( ره ) به چند مورد از عملکرد شورای انقلاب اشاره کرد : - مذاکره با مقامات نظامی نیروهای مسلح
- راه اندازی جریان نفت بعد از اعتصابات
- فراهم سازی زمینه انتقال سلطنت به جمهوری اسلامی
- انتخاب بازرگان به عنوان رییس دولت موقت
- تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
- ملی کردن بانکهای کشور - برگزاری همه پرسی نظام جمهوری اسلامی
- تصویب آیین نامه های مجلس خبرگان
- برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان

بوجود آورندگان جنگ جمل نیروهای ریزشی و ساکتین بودند
امام جمعه خوی با اشاره به روز دهم جمادی الاولی سالروز وقوع جنگ جمل اظهار داشت : جملی ها نیروهای ریزشی انقلاب پیامبر(ص) بودند که در زمان امیرمؤمنان(ع) از صحنه انقلاب خارج شدند
چون انقلاب ما نیز از ابتدای پیروزی در مقابل همه رویش ها ریزش هایی نیز داشت و می توان این ریزش ها را با ریزش های دوران امیر مؤمنان(ع) مقایسه نمود . از جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد:
- از صحنه خارج شدن نهضت آزادی و جبهه ملی
- جنگ مسلحانه گروهک های التقاطی علیه نظام
- به وجود آمدن جریان خلق مسلمان در آذربایجان
- عزل بنی صدر و جریان لیبرالی و ملی گرایی - عزل قائم مقام رهبری - ماجراهای سال 88
- انحرافات فکری و تخلفات مالی و اخلاقی عده ای .
وی در ادامه با اشاره به نیروهای ریزشی دوران امیرمؤمنان که جنگ جمل را بوجود آوردند اظهار داشت : اینان دو گروه بودند گروه اول مباشرین جنگ یعنی کسانیکه با امیرمؤمنان وارد جنگ شدند و عده ای از مردم را علیه آن بزرگوار تحریک کردند که سردسته آنان : طلحه ،زبیر ،مروان ،عبدالله بن زبیر و عایشه بود .
گروهی دیگر ساکتین بودند که عملا با سکوت خود از جبهه مباشرین جنگ علیه امیرمؤمنان حمایت کردند از قبیل سعد بن ابی وقاص،اسامة بن زیـد،عـبدالله بن عمر ،ابوموسی اشعری،محمد بن مَسْلَمة .

اروپاییان توان ایستادگی در برابر قلدری آمریکا را ندارند
حجت الاسلام شکوری در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات اخیر اتحادیه اروپا و چند کشوراروپایی علیه بخشی از وزارت اطلاعات و چند نفر از شهروندان ایرانی اظهار داشت : تمامی حوادث و اتفاقات در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب نشان می دهد کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا مدام دنباله رو آمریکا بودند و در نوع شرارت ها و دشمنی های آمریکا علیه ایران در صف آمریکا قرار گرفتند .

وی در ادامه گفت : کشورهای غربی و اروپایی امنیت خود را مدیون جمهوری اسلامی ایران هستند چون اگر ایران با داعش مبارزه نمی کرد امروز اروپاییان امنیت نداشتند و همچنین بسی جای تاسف است که آنان تمامی تروریست ها علیه جمهوری اسلامی را در کشورهای خود پناه دادند .

از قبیل منافقین که ۱۲ هزار نفر از ایرانیان بی گناه را قتل عام کردند با بی شرمی تمام جمهوری اسلامی را متهم به تروریستی می کنند .
و دیگر اینکه ما این سوال را از آنان داریم که چرا این قبیل اتهامات به دنبال خروج آمریکا از برجام و تحریم ایران از طریق آمریکا صورت می پذیرد . در حالی که اتحادیه اروپا بارها به مسئولان ایران وعده دادند که در برابر تحریم ها خواهند ایستاد در حالی که عملا هیچ کاری انجام ندادند و در نهایت آنان باید بدانند که امروز تمامی جهانیان فهمیده اند که این قبیل اتهامات به جمهوری اسلامی ایران نمی چسبد .
امام جمعه خوی در انتهای سخنان خود با ترجمه آیه ای از سوره انفال که خداوند می فرماید :
( اي كساني كه ايمان آورده‏ ايد اگر از مخالفت فرمان خدا بپرهيزيد خداوندبراي شما وسيله‏ اي براي جدائي حق از باطل قرار مي‏دهد ) خطبه های این هفته نماز پرشکوه جمعه را با پایان برد .

خبرنگار : یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار