علیرغم اینکه این روزها مسئولین استان با تکیه بر جذب نیرو در شرکتهای پتروشیمی وان جی ال دهلران از کاهش نرخ بیکاری دراستان خبر می دهند ،اما از سویی خبرهای آزار دهنده ای از عزم این شرکتها برای تعدیل نیرو واخراج نیروهای شاغل مخابره شده است . خبرهایی دال بر اخراج بیش از 40کارگر پتروشیمی دهلران در روز جاری و استمرار این موضوع در روزهای آتی در دیگر شرکتهای فعال این شهرستان بر نگرانی مردم این منطقه افزوده است
کد خبر: ۷۰۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 14 January 2019

موضوع بیکاری ونبود فرصت های شغلی برای خیل جوانان تحصیلکرده بیکار وجوانان در صف اتمام تحصیلات دانشگاهی به یکی از مهمترین وچالشی ترین مسایل حال حاضر کشور تبدیل شده است . از یک سو دولتها با اعطای تسهیلات ارزان قیمت وحمایت از فرصتهای شغلی درصدد فایق آمدن حداکثری براین مشکل و ازسویی نیز با حمایت از کارگاهها وصنایع راکد و نیمه فعال به دنبال ایجاد راهی برای کاهش بیکاری ویا عدم افزایش آن هستند.

به گزارش تابناک ایلام،استان کوچک ایلام با برخورداری از 11درصد از  کل ذخایر نفت وگاز کشور ارزشمندترین فرصت ومزیت رابرای ایجاد اشتغال در اختیار دارد ،اما درعین حال مسئولان وخانواده ها  با مشکل بیکاری جوانان دست وپنجه نرم می کنند .هرچند شرکتهای فعال در نفت وگاز وپتروشیمی استان بخشی از نیروهای خدماتی واداری استان را در بدنه خود جذب کرده اند ،اما لابی ها و رابطه های استانی وفرااستانی به مانعی بزرگ برای تحقق مقوله اشتغالزایی این شرکت هابرای مردم استان تبدیل شده اند.

علیرغم اینکه این روزها مسئولین استان با تکیه بر جذب نیرو در شرکتهای پتروشیمی وان جی ال دهلران از کاهش نرخ بیکاری دراستان خبر می دهند ،اما از سویی خبرهای آزار دهنده ای از عزم این شرکتها برای تعدیل نیرو واخراج نیروهای شاغل مخابره شده است . خبرهایی دال بر اخراج بیش از 40کارگر پتروشیمی دهلران در روز جاری و استمرار این موضوع در روزهای آتی در دیگر شرکتهای فعال این شهرستان بر نگرانی مردم این منطقه افزوده است.

معاون سیاسی فرماندار دهلران دراین خصوص  گفت : تعدیل نیرو به خاطر مشکلات مالی بوده است .

علی مجلسی در گفتگو با تابناک اظهار کرد : طبق برسی های صورت گرفته شرکت پیمانکار که زیر مجموعه پتروشیمی دهلران است چندین ماه حقوق ومزایای کارگران خود را پرداخت نکرده است .

وی اظهار داشت : بنا به گفته مسئولان این شرکت در صورت تامین اعتبار کارگران اخراج شده مجدد بکار گیری خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیرو در پتروشیمی دهلران مشغول به کار هستند گفت : آمار واطلاع دقیقی از افراد شاغل در این پروژه ندارم.

طبق بررسی میدانی  خبرنگار تابناک، کارگران اخراجی بیش از 3ماه است که حقوق ومزایای خود را دریافت نکرده اند لازم به ذکر است که بخشی از این شرکت پیمانکاری در پروژه ان جی ال دهلران در حال فعالیت است.حال باید منتظر ماند طی روزهای آینده تعدیل نیرو در شرکت ان جی ال دهلران هم اتفاق خواهد افتاد یا نه  .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار