تحریم‌های سختی را علیه ایران وضع کنیم و آنها [ایرانی‌ها] این را می‌دانند.
کد خبر: ۷۰۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۳ 26 January 2019

 

 فرانسه می‌گوید اگر مذاکرات با ایران در زمینه آزمایش‌های موشکی این کشور حاصلی نداشته باشد، آماده است تا تحریم‌هایی را بر تهران اعمال کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه ۵ بهمن گفت: «ما گفتگوی بسیار دشواری را آغاز کردیم ما آماده‌ایم که اگر این گفتگو به نتیجه قطعی نرسد، تحریم‌های سختی را علیه ایران وضع کنیم و آنها [ایرانی‌ها] این را می‌دانند.»

وی همچنین افزود: «فرانسه انتظار دارد که ایران از برنامه تولید موشکی و به ویژه صادرات آن به مقصد برخی گروه‌های مسلح در خاورمیانه دست بردارد.»

مقام‌های ایران می‌گویند «برنامه موشکی دفاعی حق طبیعی ملت ایران» است و فرانسه را به بیان اظهارات «غیرمسئولانه و کذب» متهم می‌کنند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از سه دیپلمات نوشته بود که فرانسه، بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درصددند تا تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای را علیه ایران وضع کنند. این تحریم‌ها احتمالا شامل ضبط دارایی‌ها و ممنوعیت سفر اعضای سپاه پاسداران و دیگر شهروندان ایرانی خواهد بود که با توسعه برنامه موشکی جمهوری اسلامی پیوند دارند.

تازه‌ترین موضع ژان ایو لودریان علیه سیاست‌های نظامی جمهوری اسلامی در حالی بیان می‌شود که او دو روز پیش از احتمال نهایی شدن ساز و کار تجاری با ایران در روزهای آینده خبر داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار