رئیس اداره ارشاد خوی برنامه های ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح نمود .
کد خبر: ۷۰۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 26 January 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

پیمان تابان فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی در خوی

بعداز عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا ( س ) و عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های اداره ارشاد اسلامی خوی را تشریح کرد و گفت :
برنامه های شاد در ایام فاطمیه برگزار نمی شود.

وی ادامه داد البته برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از ۲۱ دی ماه بصورت ویژه آغاز شده است که از ۲۱ دیماه تا ۳۰ دی به مدت ۹ روز برنامه های متنوعی مثل اجرای تئاتر ، طنز ، محفل انس با قرآن ، برگزاری هم اندیشی عفاف و حجاب ، نشست های فرهنگی با اصحاب فرهنگ و هنر ، مدیران نشریات شهری و انعکاس فعالیت های ۴۰ ساله اداره ارشاد در انقلاب اسلامی در نشریات و پایگاه های خبری برگزار شده است .

تابان فر در ادامه سخنان خود اضافه نمود :
بعداز پایان ایام فاطمیه ، روز ۲۱ بهمن ماه اولین مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور و محوریت مردم و نظارت اداره ارشاد در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد برگزار خواهد شد .

وی افزود : ادامه برنامه های شاد بعداز برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن همزمان باسراسر کشور که با حضور میلیونی مردم برگزار خواهدشد ازسرگرفته میشود و برنامه های متعدد و متنوعی مانند : اجرای ۲مورد تئاتر مذهبی در سالن اداره ارشاد ، اجرای جنگ شادی ، برگزاری محفل انس با قرآن در یکی از مساجد شهر ( که زمان و محل محفل بعدا اعلام خواهد شد ) . این برنامه های شاد ان شاءالله تا سالروز ولادت حضرت زهرا ( س ) و روز مادر ادامه خواهد داشت .

تابان فر در جواب سوال انتقاد امام جمعه محترم خوی از محتوای بنرهای نصب شده در سطح شهر برای اجرای کنسرت های موسیقی پاسخ داد :

یکی از وظایف ذاتی و قانونی وزارت ارشاد اسلامی نظارت و صدور مجوز برای اجرای کنسرت های موسیقی است که قانون این کار وظیفه را برعهده وزارت ارشاد گذاشته است .
تابان فر تاکید کرد : برهمین اساس ما نمی توانیم از قانون عدول کنیم وظیفه مان را به نحو احسن انجام میدهیم البته در قبال انجام وظیفه مان پاسخگو هستیم . وی گفت : اجرای کنسرت در شهر چندان سهل و آسان هم نیست و هیچ کنسرتی بدون دغدغه و بدون نظارت نمی تواند برگزار شود .
وی افزود : اجرای کنسرت در هرشهر باید منطبق با سطح فرهنگ و شرایط ویژه همان شهر برگزار شود . که با توجه به اینکه سطح فرهنگ خوی که به عنوان شهر دارالمومنین شناخته شده است با فرهنگ دیگر شهرها تفاوت دارد و ما باید در اجرای کنسرت ها فرهنگ مذهبی شهرمان را در نظر بگیریم . البته هرصاحب نظر و منتقدی می تواند در کار فرهنگی شهر نظرات سازنده خود را مطرح نماید . و ما مسئولین و متولیان فرهنگ در اجرای برنامه های فرهنگی باید اولا : فرهنگ مذهبی شهر مان و نظر منتقدین را در نظر بگیریم . ثانیا : با توجه به رعایت مسایل شرعی رضایت عموم مردم را هم جلب کنیم .
امام جمعه محترم نیز بر همین اساس نظرات انتقادی و البته سازنده خود را در باره محتوای بنرها و کنسرت ها بیان داشته اند که این مسئله به منزله مخالفت ایشان با اجرای کنسرت نیست بنده به عنوان رئیس اداره ارشاد به صراحت می گویم که امام جمعه محترم خوی مخالف با اجرای کنسرت در شهرستان خوی نیستند و ایشان همیشه از کارهای فرهنگی حمایت می کنند . و ما هم نظرات انتقادی و پیشنهادات سازنده ایشان را در برنامه های فرهنگی مدنظر قرار میدهیم .

تابان فر افزود : با توجه به موقعیت شهرستان خوی اجرای کنسرت ها وسایر برنامه های فرهنگی در خوی باعث رونق گردشگری میشود . وجود آرامگاه شمس تبریزی و پوریای ولی و چندین آثار تاریخی و فرهنگی خوی باعث حضور هنرمندان و گردشگران داخلی و خارجی در خوی میشود .

رئیس اداره ارشاد اسلامی خوی در جواب سوال برگزاری نمایشگاه و کارگاه های خوشنویسی و هنرهای تجسمی بمناسبت ایام فاطمیه و دهه فجر اظهار داشت : با اعلام آمادگی انجمن هنرهای تجسمی ، عکس و خوشنویسی با آثار جدید و ابتکاری جذاب و خلاقانه نمایشگاه های متعدد در ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر برگزار خواهد شد .

خبرنگار : یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار