سردار بخشعلی کامرانی صالح با اشاره به آمار تماس‌ها با این سامانه گقت: از ابتدای سال تا کنون ۸۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده است که تمامی آن‌ها در سیستم ثبت و عوامل پلیس پیگیر خواسته‌های شهروندان بوده‌اند.
کد خبر: ۷۰۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ 26 January 2019
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در همه زمینه‌ها اعم از فنی، بهداشت، فناوری و اقتصاد و بسیاری از رشته‌های دیگر موفق بوده، جهاد دانشگاهی را یک نهاد موفق انقلابی دانست.

به گزارش ایسنا، سردار کامرانی صالح اظهار کرد: جهاد دانشگاهی پایه بسیاری از موضوعات را از مرکزی به نام دانشگاه شروع کرد که اگر امروز در عرصه‌های مختلف شاهد قدرت بازدارندگی هستیم، پی به زمینه و پایه قوی این مرکز برده ایم.

وی با اشاره به یکی از مزیت‌های خبرگزاری ایسنا عنوان کرد: خبرگزاری ایسنا، متشکل از دانشجویان در مکان مقدسی به اسم دانشگاه است که متعلق به این قشر بوده و خصوصیت بارز این خبرگزاری که نام آن را برجسته کرده است خصلت واقع بینانه این تشکل به دور از وابستگی به احزاب و افرادی خاص است.

سردار کامرانی صالح تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا، در پیگیری مسائل جامعه، کاملا جدی و دلسوزانه عمل می‌کند و رسالت آن بر مبنای حفظ ارزش‌ها و اصول حاکمیت است

وی با بیان اینکه برای جذب مردم و مخاطبین باید اصل صداقت را در هر زمینه‌ای رعایت کرد افزود: اصل صداقت و واقع‌بین بودن در هر زمینه‌ای می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند که این خبرگزاری دارای بالاترین صداقت در گزارشات و گفت‌وگو هایش است.

سردار کامرانی صالح بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیروی انتظامی بیشترین تغییر و تحولات را از آن خود کرده که با دیدگاه جامعه محور، به سوی ایجاد تشکل انتظامی هوشمند، جامعه محور، فنی همراه و همگام با مردم بوده و در همه شاخصه‌های تولید و ایجاد امنیت نقش بسزایی داشته است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی تحولات بسیاری را در حوزه‌های مختلف داشته است مانند فعالیت پلیس ۱۱۰ که قبل از راه اندازی این سامانه شهروندان باید برای اعلام شکایت خود به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه کرده و خواستار رسیدگی به شکایت خود می‌شدند که گاهی اوقات اعلام شکایت آنان مربوط به آن حوزه و یا کلانتری نمی‌شد که این عامل، موجب طولانی شدن زمان شکایت و رسیدگی به آن می‌شد.

سردار کامرانی صالح افزود: با توجه به فعالیت این سامانه، تمام تماس‌هایی که برقرار می‌شود در این سیستم ثبت شده و پلیس وظیفه دارد ظرف ۲ دقیقه خواسته تماس گیرنده را ثبت کرده و به واحد‌های عملیاتی و اجرایی ارجاع دهد که این واحد‌ها باید ظرف ۲۰ دقیقه به خواسته تماس گیرنده رسیدگی کنند و پیگر باشند.

وی با اشاره به آمار تماس‌ها با این سامانه گقت: از ابتدای سال تا کنون ۸۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده است که تمامی آن‌ها در سیستم ثبت و عوامل پلیس پیگیر خواسته‌های شهروندان بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: در حوزه مشارکت مردمی نیز معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به خوبی عمل کرده است از جمله ارتباطات با صدا و سیما، اصحاب رسانه و راه اندازی مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها که از ابتدای سال تا کنون ۵۰۰۰ پرونده در کلانتری‌ها ثبت و بیش از ۸۵ درصد از آن‌ها به مصالحه و سازش ختم شد.

سردار کامرانی صالح اظهار کرد: اقدامات پلیس در حوزه اطلاع رسانی در بسیاری از اماکن از جمله مساجد، آموزش و پرورش و دیگر مکان‌ها در راستای آگاه سازی قابل توجه بوده که برای این طرح بیش از ۱۰ هزار دقیقه وقت صرف شده است و در سال گذشته ۴۵۰ هزار نفر مورد تعلیم و تربیت نیروی انتظامی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به تحولات عظیم در فضای مجازی عنوان کرد: پلیس فتا در حوزه فضای مجازی اقدامات قابل توجهی را از جمله شناسایی بیش از ۸۵ درصد از کلاهبرداری‌ها و جرائم اینترنتی که با وجود پیشرفت و پیچیده شدن روز افزون این جرائم انجام داده است.

سردار کامرانی صالح خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه آگاه سازی و اطلاع رسانی، با شرایط مطلوب فاصله داریم و باید آگاهی بخشی به عموم مردم افزایش یابد، به طوری که بسیاری از افراد پس از آسیب به پلیس فتا مراجعه کرده که گاهی برای جبران خسارت بسیار دیر است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی برای ارتباط هر چه بیشتر و صمیمی با مردم سیستم ۱۹۷ را راه اندازی کرده که شهروندان می‌توانند پیشنهاد، انتقاد و نظرات خود را در این سیستم بیان کنند ضمن اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲۳ هزار تماس با این سیستم برقرار شده است و خوشبختانه رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: اگر ساختار و امور مراکز عالی و دانشگاه در راستای پیشرفت قدم بردارد بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه حل و رفع می‌شود که برای رسیدن به این هدف باید به رشته علوم انسانی در میان رشته‌های دیگر توجه خاصی داشت.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: انتخاب و ادامه راه علوم انسانی تعهد آور است که اگر در این حوزه هر چه بیشتر به صورت علمی، حرفه‌ای و فنی به موضوعات جامعه بنگریم موفقیت بیشتری را به دست خواهیم آورد.

وی ریشه‌کن کردن اعتیاد و مصرف مواد مخدر را نیازمند فرهنگ و آگاهی سازی مردم به خصوص قشر جوان دانست و گفت: یکی از اهداف مهم پلیس، مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است که در این راستا، مردم نیز می‌توانند نقش مؤثری در یاری کارشناسان مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

به گفته سردار کامرانی صالح، نقش اصحاب رسانه با هنرمندی خود در آگاهی و فرهنگ سازی مضرات و اثرات مخرب مواد مخدر به خصوص ماده توهم زای گُل (ماری جوانا) در قشر جوان و دانشجویان بسیار مؤثر است به طوری که اطلاع رسانی در این زمینه را می‌توان یکی از رسالت‌های خبرگزاری و اصحاب رسانه دانست.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون، بیش از ۵ تن مواد مخدر کشف و ۶۰۰۰ هزار نفر از فروشندگان و مصرف کنندگان نیز دستگیر شده‌اند اگر چه فرهنگ سازی مهم‌ترین اقدام در این زمینه بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان معضل قاچاق کالا در استان همدان تصریح کرد: مبارزه با کالای قاچاق یکی از تدابیر مهم پلیس در راستای جلوگیری از آسیب نظام اقتصادی است که امسال ۱۸۰ میلیارد تومان کالای قاچاق توسط عوامل پلیس کشف شده است.

سردار کامرانی صالح در حوزه انضباط ترافیکی نیز یادآور شد: در چند سال گذشته بیش از ۲۸ هزار نفر از شهروندان قربانی تصادفات می‌شدند که با اقدامات پلیس این آمار به ۱۸ هزار نفر کاهش داشته اگر چه این تعداد هم آمار بالایی است که باید تلاش و تدابیر بیشتری دراین زمینه صورت بگیرد.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۰۵ میلیون تردد را در محور‌های مواصلاتی شاهد بودیم که بر خلاف این آمار بالا، شاهد کاهش ۱۹ درصدی تصادفات در محور‌های برون شهری و کاهش ۱۳ درصدی در معابر درون شهری بوده‌ایم.

وی از میزان رضایتمندی ۷۴ درصدی مردم شهر همدان از پلیس در نظر سنجی کشوری در بین استان‌های دیگر خبر داد.

سردار کامرانی صالح افزود: نیروی انتظامی همواره به دنبال جلب رضایت عموم مردم است که با ارائه خدمات و رسیدگی به شکایت و خواسته‌های آن‌ها و همچنین ایجاد نظم و امنیت این رضایتمندی محقق شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین امنیت حوزه گردشگری عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال همدان به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب و ۲ اجلاس مهم در این استان انجام شد، نیروی انتظامی اقدامات لازم را برای تامین امنیت گردشگران انجام داده و خوشبختانه معضل و یا مشکلی در این زمینه نداشتیم.

سردار کامرانی صالح در رابطه با افزایش سن ارتکاب جرم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: در سال جاری، شاهد کاهش جرائم خشن بودیم، اما جرائم خرد نیز با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی افزایش داشته است و سن ارتکاب جرم نیز با توجه به ارتباط نوجوانان با فضای اطراف و خطراتی که در این روز‌ها هر نوجوانی را تهدید می‌کند کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: کلاهبرداری اینترنتی، یکی دیگر از معضلاتی است که پیشرفت و پیچیدیگی روز افزون آن گریبان‌گیر بسیاری از افراد می‌شود که معمولا آمار کلاهبرداری‌های مالی اینترنتی بیش از جرائم اخلاقی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به نقش بزه دیده در ارتکاب جرم خاطرنشان کرد: در ارتکاب جرائم اینترنتی به خصوص در زمینه اخلاقی بیش از ۷۰ درصد بزه‌دیدگان مقصر هستند چرا که با نقض و قانون شکنی، خود را در دام کلاهبردارن و سوءاستفاده کنندگان می‌اندازند.

وی تأکید کرد: جمع آوری ابن افراد و انتقال آن‌ها به کمپ ترک اعتیاد کافی نیست چرا که افزون بر این اقدام باید در ایجاد انگیزه برای جوانان از جمله اشتغال آن‌ها کوشا باشیم و عدم داشتن انگیزه می‌تواند عاملی برای تشویق جوانان در گرایش به اعتیاد باشد که بیش از ۸۰ درصد از افراد معتاد بیکار هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان در در رابطه با گشت ارشاد افزود: این تیم‌های گشتی با هدف ارشاد و راهنمایی جوانان انجام وظیفه می‌کنند و قصد و هدف آن‌ها دستگیری نیست.

وی از افزایش ۸ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته در سطح کشور خبرداد وگفت: کشف ۵.۵ تن مواد مخدر تنها مربوط به استان همدان نیست، بلکه برخی از این کشفیات با مرکزیت استان همدان در محور‌های مواصلاتی صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه کشفیلات سوخت قاچاق نسبت به سال گذشته افزایش داشته است عنوان کرد: عمدتا سوخت‌های کشف شده در حال انتقال به مرز‌ها بوده و در محور‌های مواصلاتی یافت و قاچاقچیان دستگیر می‌شوند؛ همچنین در صورت مشاهده و دستیگری قاچاقچیان دام، دام‌های کشف شده به دامپزشکی تحویل داده خواهند شد.

کامرانی صالح در رابطه با بودجه اختصاص داده شده به ناجا، مطرح کرد: بودجه امسال ناجا در مجلس درحال بررسی است؛ طبیعتا این بودجه نیازمند افزایش است، اما در نهایت صلاح دید نمایندگان مجلس در تعیین بودجه ۹۸ ناجا تاثیر گذار است.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان دررابطه با تدابیر نیروی انتظامی در آخرین چهارشنبه سال و تعطیلات نوروز، اظهار کرد: غالبا مدیریت ناجا در آخرین روز‌های سال با اجرای طرح‌های گوناگون ازجمله جلوگیری از خرید و فروش مواد محترقه و توزیع آن‌ها در بازار تشدید می‌شود؛ همچنین طرح‌های ویژه نوروزی مانند ایجاد امنیت منازل، تردد در محور‌های مواصلاتی و آماده باش نیرو‌های ناجا ازجمله تدابیر پلیس در ایام عید نوروز است.

در ابتدای این جلسه رییس جهاد دانشگاهی واحد همدان نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص این نهاد انقلابی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه‌های فرهنگی، پژوهشی، علمی و آموزشی منشا اثرات بی بدیلی بوده است.

اکبر اسدی افزود: در سال‌های ۶۵ و ۶۶ جهاددانشگاهی در راستای تحقق آرمان‌های امام راحل (ره) اقدام به کاربردی کردن علم و ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه کرد.

وی همچنین توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های شاخص واحد‌های مختلف جهاد دانشگاهی واحد استان همدان ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار