رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی گزاف، بار دیگر مردم ایران را «ملتی تروریست و شرور» توصیف کرد و کشورمان را «یک مشکل واقعی» خواند.
کد خبر: ۷۱۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶ 03 February 2019

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگویی تفصیلی با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس، بار دیگر در توهینی آشکار و گستاخانه مردم ایران را «ملتی تروریست و شرور» توصیف و کشور ایران را «یک مشکل واقعی» خواند.

ایران را از پایگاه نظامی در عراق تحت نظر خواهیم داشت

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از این گفتگو تأکید می‌کند که قصد ندارد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج کند و می‌افزاید: «ما هزینه‌ زیادی برای ساخت پایگاه نظامی در عراق صرف کردیم، باید آن را حفظ کنیم. و یکی از دلایل حفظ این پایگاه این است که می‌خواهم کمی مواظب ایران باشیم زیرا ایران یک مشکل واقعی است».

او در پاسخ به این سوال مجری که آیا حفظ  نیروهای آمریکا در عراق به معنی قصد حمله به ایران است می‌گوید: «نه، می‌خواهیم توانایی تحت نظر داشتن ایران را داشته باشیم. تنها چیزی که می‌خواهم این است که بتوانیم ایران را تحت نظر داشته باشیم. ما یک پایگاه نظامی گران‌قیمت و باورنکردنی در عراق داریم و کاملا برای تحت نظر داشتن قسمتهای مختلف خاورمیانه پردردسر مناسب است و نباید از آن خارج شد. و این چیزی است که خیلی‌ها درک نمی‌کنند. می‌خواهم همه جا را تحت نظر داشته باشیم، مراقب باشیم و اگر مشکلی به وجود آمد یا کسی به دنبال سلاح هسته‌ای یا چیزهای دیگر بود، ما پیش از اقدام آنها باخبر شویم».

آمریکا ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده است

ترامپ در ادامه در خصوص مخالفتش با گزارش اخیر سازمانهای اطلاعاتی درباره پایبندی ایران به اجرای برجام گفت: من به اطلاعاتی که به دستم می‌رسد اعتماد دارم. اما باید این را به نیروهای اطلاعاتی بگویم که اگر آنها بگویند ایران یک مهد کودک فوق‌‍العاده است، من با آنها صد در صد مخالف خواهم بود. ایران کشور شروری است... شاید روزی (پای میز مذاکره) برگردند».

ترامپ در این زمینه ادامه داد: «درست است که من افراد اطلاعاتی دارم، اما بدين معنا نيست که بايد با آن‌ها موافق باشم. رئيس‌جمهور بوش هم آدم‌های اطلاعاتی داشت که می‌گفتند صدام در عراق تسليحات اتمی و انواع و اقسام سلاح‌های کشتار جمعی دارد. بعد چه شد؟ همان‌ها ما را درگير جنگی کردند که هرگز نبايد وارد آن می‌شديم. از آن زمان ۷ تريليون دلار در خاورميانه خرج کرده‌ايم و کلی کشته داده‌ايم. زمانی که به ايران نگاه می‌کنم، ايران را کشوری می‌بينم که کلی دردسر درست کرده است».

ایران به کشور متفاوتی تبدیل شده است!

وی در ادامه این گفتگو بار دیگر با دفاع از خروج یک‌طرفه و غیرقانونی آمریکا از برجام مدعی شد: «برجام توافق وحشتناکی بود که رئیس‌جمهور اوباما و جان کِری (وزیر خارجه سابق آمریکا) امضا کردند و اصلاً نمی‌دانستند که چه کاری انجام دادند. هنگامی من به این توافق وحشتناک پایان دادم، ایران سریع و ناگهانی به کشور متفاوتی تبدیل شد و اکنون با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند...ببینیم چه خواهد شد».

مردم ایران «ملتی تروریست» هستند

رئیس‌جمهور آمریکا که خود در دوران تبلیغات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آشکارا افشا کرد که دولت آمریکا و دموکرات‌ها موسس و حامی تروریست‌های خاورمیانه و به خصوص گروه تروریستی هستند، در اظهاراتی گستاخانه بار دیگر مدعی شد: «ما در خاورمیانه مشکلات بسیار بزرگی داریم، و عامل اصلی همه این مشکل‌ها ملت شماره یک تروریست جهان، ایران است؛ بنابراين، وقتی مقامات اطلاعاتی من به من می‌گويند که ايران چقدر فوق‌العاده است، بايد بگويم که من همانی را باور می‌کنم که خودم می‌دانم».

گزینه حمله نظامی به ونزوئلا روی میز است

دونالد ترامپ در بخشی دیگری از این گفتگو درباره تحولات ونزوئلا، گزینه حمله نظامی آمریکا به این کشور را رد نکرد و گفت «این هم یکی از گزینه‌های روی میز» است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا چند ماه پیش خواستار دیدار با او شده است، اما او با این دیدار مخالفت کرده «چون چیزهای وحشتناک زیادی در آنجا (ونزوئلا) در جریان است».

تنش اخیر در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا  در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی از کشورهای منطقه خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد. در حالی که مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. گوایدو همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست  علیه دولت قانونی این کشور به خیابان‌ها بیایند.

در حالی  آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی و منطقه خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند که روسیه، ایران، چین، ترکیه، مکزیک، و کشورهای دیگر اعلام کردند مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار