همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر چهارمین همایش کبوتر کوچه‌ی ما در آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 05 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی  برای چهارمین همایش کبوتر کوچه ما، ۱۹۰ نفر با ارسال ۱۷۷ اثر شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۵۰ نفر اعضای کانون و ۴۰ نفر اعضای غیر کانونی هستند.

وی گفت: از ۱۸ نفر در این همایش تجلیل به عمل خواهد آمد.

لزوم گرامیداشت و تقدیر از شهدای انقلاب اسلامی

مهدی فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱۶ بهمن ماه، در چهارمین همایش «کبوتر کوچه ما»، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز نیز همچون سال‌های دفاع مقدس، فداکاری‌هایی در تمامی مناطق کشور به‌وقوع پیوسته که حتی از بسیاری از آنان اطلاعی نداریم، کسانی هستند که برای حفظ امنیت پایدار کنونی کشور تلاش کرده و اقتدار نظام را تثبیت می‌کنند.

وی ادامه داد: اولین حضور امام بعد از بازگشت به میهن اسلامی، بعد از ورود به فرودگاه، حضور در بهشت زهرا و میثاق با شهدا بود و فرمایشات ایشان در تاریخ انقلاب به‌یادماندنی بوده و صحبت‌هایی در خصوص دولت وقت و طاغوت فرمودند: و در ۱۲ بهمن با صحبت‌های دشمن شکن خود، مسیر انقلاب را به خوبی نشان دادند و نهایتا در ۱۰ روز آینده انقلاب باشکوه به پیروزی رسید.

فعال افزود: در تجلیل و تکریم از ایثارگران، هم در زمان امام راحل و هم‌اکنون با حضور مقام معظم رهبری، نسل جدید و چهارم انقلاب، این فعالیت‌ها را ادامه می‌دهند و یکی از آن فعالیت‌ها، برگزاری همین همایش‌ها جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهداست.

وی تصریح کرد: برای ماندگاری رمز و راز انقلاب و اینکه چه فداکاری‌هایی در طول چهل سال انجام شده، مطمئنا یکی از مسیرها، حضور نوجوانان در همایش‌هایی همچون کبوتر کوچه ما و معرفی شهداست، چرا که در دوران انقلاب و تا ۲۲ بهمن سال ۵۷، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردیم تا پایه‌های انقلاب مستحکم شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در زمان انقلاب در ارومیه نزدیک به ۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ایم، گفت: اولین استانی که در عرصه فعالیت‌هایی همچون همایش کبوتر کوجه ما و معرفی شهدا، حضور جدی داشته، آذربایجان غربی بوده است.

وی یادآور شد: طی سال‌های گذشته ۱۵۰ هزار نسخه و برگه از خاطرات ایثارگران در استان جمع‌آوری شده و از این تعداد حتی ۱۰ درصد نیز مورد بهره‌برداری قرار نگرفت.

 برگزاری همایش کبوتر کوچه مابرگزاری همایش کبوتر کوچه ما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار